27 januari 2014

I väntans tider......



Vad var det jag sa! Var lite kaxig i går och lovordade den lugnaste natten i mannaminne i lördags på jobbet. Dumt gjort!
I natt var det annat ljud i skällan, full sprutt, med stark betoning på just ordet SPRUTT.
I alla fall från 03.30 då jag plötsligt som en blixt från klar himmel fick ett par fall av den oangenäma vinterkräksjukan. Ogilla på den!

Som den kvinna jag är som föredrar framförhållning framför impulsivitet så är allt för att jag ska klara ett utbrott här hemma är nu fixat.
  • Nyponsoppan är inköpt, detta är det enda jag fixar att få i mig när jag kräcklar.
  • Fixat fri väg från sängen till nyklorinad toastol, har således plockat bort alla hinder på vägen såsom klädhögar och en felparkerad dammsugare.
  • Jag har toalettrumsdörren på vid gavel och toalocket uppfällt i väntan på besök
  • Handspriten på plats och används redan frenetiskt
  • Spyhinken framställd bredvid sängen
  • Ätit endast enkel mat som är lätt att kasta upp....(makaroner)
 









Kan lite skämtsamt säga att jag går i väntans tider, fast denna väntan vet jag inte om den är så angenäm.
Statusen i skrivande stund är: Helt okej med lite lätt illamåendekänsla och lite karusellåkande i magen.
Kan vara psykisk, brukar bli illamående bara av att höra ordet m.a.g.s.j.u.k.
Lustigt!
Skulle jag mot förmodan klara mig den här gången vore det en smärre sensation, det stänkte på bra där en stund i natt. Skulle jag var ännu mera rolig så kan jag säga att: Jag stod mitt i skiten...typ!

Nu ser jag fram emot en kväll i soffan med katt i knät och värmande brasa.
Och ni...håll tummarna för att jag inte blir sjuk!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar