20 januari 2014

Årskrönika, oktober 2013




Oktober började som den brukar nämligen att Rolf fyllde 27 år.
Han har fyllt 27 ända sen -87.  I år firades högtidsdagen med kalas för dom närmast sörjande.
Jag hade smackat ihop en smörgåstårta och Emilie en jordgubbstårta. 


 

I present utav sin mycket trevliga och omtänksamma hustru så fick han ett Blocket-fynd.
En PROTFÖLJ  som jag var i Rissne och köpte av en kraftigt dyslektiskt kvinna  mellan 80 och död.
Rolf blev jätteglad!

 

 Jag var också orolig över Gustav som helt plötsligt fick en stor knöl på benet.
En tur till veterinären och beskedet avvakta. Som tur var så försvann knölen efter ett par veckor.

En lördag var vi till Mackmyra whiskyby för lite whiskyprovning, guidad tur och trerätters middag.
Detta var också en present från familjen. Ingrid och Micke hängde med och vi hade en härlig heldag.



 I enhetliga, anpassade gråa verkmästarrockar smakar dessa glada laxar under rundvandningen på något som luktade som aceton eller ännu värre. Tur att jag var chaufför och slapp smaka.


Tog fina höstkort på Carlos


Gustav njöt av den varma höstsolen



Vi var på landskamp på Friends Arena. Zlatan var avstängd och 
såklart förlorade Sverige mot Tyskland.


 En dag slog vi oss lösa från alla måsten och åkte till Uppsala. 
Vi handlade älgar på påse som smakade skit.

Emilie och jag besökte Chokladfestivalen på Stockholmsmässan. Oh, my god! 
Där fanns det choklad i massor.


Fick finfin present  från Kommunal, och det fick tänkas till och googlas en lång stund
 innan jag visste var det var.


 Vi fortsatte att ha romantiska fredagsmiddagar. Just den här med extra finfrämmande med något för korta bakben!


 Piffade hemmet lite i form av nya gardiner. Grisrosa till färgen och det tog färgblinde Rudolf en vecka innan han upptäckte makeovern. Ännu har dessa inte utlöst något migränanfall trots det skrikiga färgvalet.



 Erika och jag köpte nya Iphones! Härliga grejer som vi älskade från första sekund. 


Firade halloween med storslaget pyntade. räckte med ett ljus i gåva från Erika.


Hade en trevlig kväll med fina jobbarkompisar på den lokala syltan i Bålsta. 
Maten var fantastisk och jag tror alla blev mer än mätta.
Kul med umgänge annat än jobbrelaterat. Mer sånt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar