23 januari 2014

A.V.B.L.Å.S.T



Strejken avblåst och jag är åter! Bra va?
Haft en trevlig dag trots bitande istid i kombination med sträng kyla och nederbörd i form av snö.
Så underbart härligt!

Sov länge, hackade tänder i duschen, blev varm medans jag fönade håret i en sån där härligt fluffig frisyr som jag älskar, frukost tillsammans med Gustav och Nyhetsmorgon och sen var det dragläge.
Hade bokat in en romantisk lunchdate med min vän Mia på Åbergs Museum.
Tog ett tag att ta sig in i bilen samt få den isfri, Rolf säger att jag flåsar för mycket därav isen på insidan av rutjäveln!
Men först ett par nödvändiga stopp med inköp. Kattfoder hos veterinären, tuggben och godis på zooaffären och sist en ostbit och lite paprika i färgen röd på Ica.
Sen plattan i mattan till Gillmarken och vidare till Åbergs.

Vi hade det trevligt som alltid när vi dejtar. God caesarsallad till mig och veckans tips till Mia, lattar, kaffe, hallonpaj, småprat, skitprat, skvaller och kändis.
Kändis i form av själva hövdingen himself Mr Lars Åberg, kanske inte så konstigt eller upphetsande, det är ju liksom hans plejs.
När allt var uppätet och urdrucket så tackade vi för oss.

Sen vidare till Kallhäll där mäklarhunden var less och längtade så kopiöst efter mormor och braskaminen!
Han blev överlycklig när jag fick fyr i brasan och kraschlandade tätt intill, pälsen hans blev alldeles varm!
För övrigt tror jag att han hackat i sig något lugnande idag, han var så lugn och gosig. Lite som tjuren Ferdinand och korkeken fast här var det Fralla och braskaminen.

Senaste nytt om Rudolf: Dunderförkyld IGEN eller hellre fortfarande, hostar något lite pytte mindre, tar febern utan att titta vad den visar när den piper...för att han ser inte!
 Ett tips: tänd lampan, sätt på dig glasögonen och bete dig som en vuxen man!
Han har ingen feber men fryser så han går som en fällkniv. Nu har han alltså varit S.J.U.K sen
1 oktober......
Diagnos på det? Någon?

I natt ska jag inte sitta uppe och fånglo halva natten! Måste vara pigg och utsövd när jag ska åka till Vara för att hämta hem världens finaste Erika.
Satsar på att komma i väg runt 9.30-10.00, har definitivt inte bråttom. Säger som min kloka mor
 "Det är bättre att komma fram lite senare än inte komma fram alls" eller något i den stilen.

Tror Farmen börjar nu va? Sicket dårprogram, hur lyckats dom samla alla dårar på samma ställe och ändå är inte jag med?!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar