14 januari 2014

Gårdagens galej

I går hade vi en härlig kväll Ingrid, Göran Zachrisson, Ronnie Hellström och jag.
Vi började förstås med att gå all-in på Peony. Två förrätter, varsin varmrätt, en flaska vin, varsin banan med glass och varsin java.
Höll på att bli varsin flaska vin då servitrisen inte var så belevrad i det svenska  språket.


Söta Ingrid med kaffekoppen


Ångkokta vegetariska dumplings som smakade magiskt. Den andra förrätten var vållullal som synes även dom försvinnande goda. Hann inte ens ta bild på dom innan dom var i våra krokidilgap!

 




Min varmrätt var någon förbaskat god kinagryta (otippat va?) som avnjöts under tystnad och näsdropp. Var lite lagom knuff i den.
Vinet för 260 spänn ger jag 5 stycken solar, lättdrucket och inget huvudvärksvin.
Obs! Läs inte huvudvärk-svin, det är något annat det.


Sen begav vi oss med raska steg i 11 minus dom få hundra metrarna till den fina VIP-ingången med röda mattan, sprakande marschaller och gratisgarderob
"Är ni såna där Vippare och ska gå på efterfesten efteråt?" frågade farbrorn som hälsade oss välkomna.
"Javisst, sa Ingrid i en hel kvart." Man vill ju inte missa gratisvinet förstås, och det är ju en dag i morgon också och lång resa hem. Därav av det tidiga uppbrottet.



Hade endast Iphonen med mig så det blev inte så många bilder. Har det mesta av kvällen samlat i min egen hårddisk i skallen. Vi såg massor med kändisar, typ alla var där utom Zlatan då.
Och självklart hade vi det superkul! Tack igen Jocke för fina biljetter!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar