16 januari 2014

Årskrönika, juli 2013



För er som väntar på sommaren kan jag nu meddela att den redan är här. 
Juli 2013, varsågoda!


 Vi åkte till Enköping och provkörde en bil som vi senare köpte.


 Det blev en del luncher och fika på favoritstället Åbergs Museum


 Gustav skadade bakbenet, slet av korsbandet och blev ordinerad mediciner, vila och utegångsförbud i 14 dagar!



 Ingrid och jag var på Grand Hotel på After Noon Tea, en fantastiskt trevlig upplevelse. 
Rosa bubbel, gott te och allehanda magiskt goda tilltugg.
 Hon ger mig alltid så fina födelsedagspresenter! Passade även på att utnyttja toaletten/damrummet på Grand och det förevigades såklart med en s.k selfie, modell töntig.


Micke köpte lägenhet på Norrboda och blev granne med Emilie , Jogge och Carlos








Skörby Glasskiosk hade öppet och jag var först i kön.
Förbaskat gott!

Plockade miljoner fästingar på Gustav, HATAR dessa äckliga kryp!
 

 Emilie och hennes vänner hade möhippa för Renée. Det pimpades lastbilsflak hemma hos oss kvällen innan. Rolf hade en angenäm resa med ett ett gäng hoppande, champagnedrickande tjejer på flaket mellan Bålsta och Bro.

Jag firade att jag gick på semester med trerätters, Pavlovatårta och underbart Maria Montazamivin.
 Hela familjen var samlad såklart. Pyntade också mitt skåp på jobbet så ingen skulle missa min frånvaro!


Vi var i Sigtuna och spelade minigolf och åt glass


 Hängde med maken till stán för att hämta ut nya hörapparater. Dom förra hade han tappat i Mälaren. Hej Klantarsle! 
Blev en runda runt halva Stockholm också, fika, vin, lunch, fika, vin, middag och mojito.
Bra dag, Rolf betalade och hörde allt och lite till med sina nya trattar.



 Åkte lite båt, juli var en varm månad och till och med jag badade i vassen


 Gustav låg i fönstret och ville inget annat än att gå ut. Men benet måste bli bra först. Stackars lilla kisse. Nätterna var värst, jag sov nog knappt ingenting dessa 14 dagarna, han jamade, buffade och gjorde allt för jag skulle släppa ut honom.



Vi firade Gustavs 8-årsdag med snittar, bubbel, presenter och fina gäster.
Gustav fick obegränsat ned färska räkor, såklart.


Carlos fick en egen 25-metersbassäng och började genast öva inför OS i hundsim
 

 .....Gustav fortsatte att längta efter friheten utomhus, nu var han rejält less på husarresten.


 Vi blev hembjudna till Ingrid och Micke på brakmiddag, var mätt i en vecka efteråt


Vi åkte lite mer båt och Carlos gillade att vara skeppshund


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar