13 januari 2014

Siktet inställt på Globen



Snabbt hej sen fortsätter jag den oerhört omöjliga uppgiften med att piffa...piffa, mumma och vimma mig själv. Kör "hel och ren" som alltid, det funkar. Och sen lite deo under armarna ifall man skulle råka svettas något som i dagsläget verkar vara en bedrift. 8 onödiga jävla minusgrader ute 18 inne....brrrr!
Ska ju som jag tjatade om igår på galej inom kort.  Travar snart ut i kylan till stationen för att möta upp Ingrid. Vi ska förstås få i oss lite mat och rusdrycker innan. Blir ett pitstop på Peony, ett stenkast från Globen.
Kan nästan säga att det är vårat stamhak, vi åt där även förra året. En kinarestaurang med extra allt. Långt i från ett vanligt kinahak med sötsula söttbullal utan det här är en riktig kinesisk restaurang med rena sichuansmaker som smakar himmelskt.
Billigt också, nästan gratis. Gillar detta ställe och det ska bli så gott och trevligt att dinera med Ingrid.
Mun kommer gå i ett på mig, som vanligt alltså..

Men hörrni! Har ni kollat tv-tablån för i kväll? Och sett vilka artister som uppträder på Idrottsgalan?
MÅNS ZELMERLÖW, The Hives, Hoffmaestro, Linnea Henriksson, Jessica Andersson och 
The Royal Concept.
Maj gadd! Blir glad som en lax. 

Nu måste jag peta i mig en väldigt-liten-enkel-simpel-knappt-någon-lunch.

Hej på er, hörs i morgon då kommer Carlos tidigt till mormor. Vi ska mysa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar