6 januari 2014

Årskrönika, april 2013

 Så har vi kommit till aprilmånad 2013. Denna månad kan jag lätt utnämna till årets bästa, tror ni snart kommer förstå varför.
April var den månaden då jag började tillbringa mestadels av tiden liggandes eller sittandes på golvet.
Jag  började använda s.k hundtröjor och hundbyxor, alltså lite sämre bekväma kläder som tålde en liten valps nafsande,  dreglande och hårande.
April var månaden då Carlos kom in i mitt liv och fullkomligt och bildligt fick mormor på fall. Älskade denna lilla oskyldiga varelse från första sekund och jag tror kärleken är ömsesidig.
Fast såklart hände det lite andra grejer också som t.ex:
(Jag ber om ursäkt för att bilderna är huller om buller...men jag orkar inte fixa.)


 

Fortsatte att trivas och ta jönsiga selfies på jobbet.Vi jobbade så duktigt så chefen bjussade på tårta.  


  Framtiden tryggad och färska bär blev min passion


 Testade i min trötthet och sinnesförvirring att borsta tänderna 
med Idomin i stället för tandkräm. Ett tips, prova inte det!

 

Min bästa sjuksyster tillika vän fastnade även hon i Candy Crushträsket.....


Rolf lärde sig att skicka sms. Fast ibland blev det tokigt. 
Detta är skickat när han ser Sverige-Tyskland på Friends Arena. 
Han menar att Zlatan är bäst efter att gjort fyra mål på tyskarna, men skriv det då!


Jag deklarerade under översikt av min personliga rådgivare i lurvig kostym
 och vi gick plus i detta år med.

 

Gosade med min finaste kisse varje dag!            

 
                                                                                      Jag besiktade bilen som fick godkänt, piuuuuh!

               

Jogge, Emilie och jag tog oss en 17-timmars tur till Ullared för att handla nödvändiga saker på Gekås. Det mesta så klart till Carlos. Vi hade jättekul och till och med Jogge var imponerad av Gekåspriserna.




 Sen kom han då, 13 april anlände den nya lilla familjemedlemmen och ni vet ju redan hur galen jag är i denna kille! Man kan nästan tro att han är min, ett önsketänkande. Men han är nästan min.....mitt lilla fina barnbarn....KÄRLEK!


 Ändrade min profilbild på facebook till denna och jag fick sjukt många likes! 
Är så himla söt i lugg och hemsydda hängselbyxor med stickad tröja under?! 
Hur tänkte mamma här?
Kanske är därför jag hatar stickade, kliiga tröjor....

Carlos han växte och Erika och jag spexade.


Spenderade en del pengar på hundgrejer, den här fina sängen blev Carlos och han har aldrig sovit i den. Men filten blev en favorit om man lägger den på golvet, där sover han bäst.


Medans jag levde i lyckoruset över att blivit mormor så var väl Rudolf inte fullt lika exalterad. 
Han höll mest till i garaget och renoverade lillbåten.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar