10 januari 2014

Julgransplundring



Trodde det var natt jag jag vaknade klockan 16.00 efter dryga sju timmars intensivt snarkande.
Det var svart som natten och jag hörde Gustavs ynkliga jamande utanför ytterdörren.
Stackarn, där hade han säkert suttit ett tag och försökt göra sig hörd utan nämnvärt resultat.

Efter middagen för ett tag sedan så drabbades vi plötsligt av ett fruktansvärt danssug.  Är det fredag så är det. Vi tog några varv runt granen, Rudolf i morgonrock och raggsockor och jag sjöng
"Nu ska glada julen ut,ut, ut!". Sen plockade vi av pynt, ljus och det osynliga glittret och kastade ut den. Stackarn!
Har nog aldrig haft sådan fin gran och framförallt en gran som inte barrade. Man får vara glad för det lilla.
Yr av allt dansande tog sa jag sedan hej då till alla tomtar och la tillbaka dom i lådan.
Helly Hansen (på bilden) fick även i år ligga överst så han har koll på sina tomtepolare under dessa kommande 11 månader till nästa gång som ska fram.  Det är han som är tomtechef!


 Tycker nästan att Helly Hansen borde flytta till Norrboda där hans mamma bor, men än så länge har jag inte sett till någon adressändring.


Efter den improviserade julgransplundringen som genererade i varken godispåsar eller fiskdamm så somnade maken. Han var helt slut!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar