30 januari 2014

Lätt sliten men vid gott mod!



Vaknade upp klockan 15.30 med lite lätt kaffe-brist-sovit-för-länge-huvudvärk.
Gick snabbt över med två koppar på stående fot.  Känner mig sliten efter nattens jobb.
Asså, dessa pensionärer, hur orkar dom? Var inte många som sov i natt inte och som alltid skulle jag vilja haft min stegräknare på mig. Blev nog en mil i alla fall, bra vardagsmotion men ack mina ben och fötter....för att inte tala om ryggen.
Sen alla dessa rörelselarm, man hör dom till och med när man ett par timmar senare sover hemma.
Såja, slutgnällt från mig!
 En natt till i myrstacken sen lite ledigt över helgen....och detta är inte vilken helg som helst utan

MELODIFESTIVALHELG!

Cirkusen drar alltså igång på lördag, Malmö först ut med ett startfält där jag bara känner igen Yohio och Helena Paparizou. Resten är främlingar för mig.
Och som den lilla tradition vi har i denna schlagertokiga familj...eehhh, eller nej det är ju bara hälften av oss som gillar detta dravel, så ställer vi till med Schlagerfestligheter i form av en välgenomtänkt,  god trerätters schlagermeny med allehanda bubbel och rusdrycker.
Det här ska vi njuta av:
  • Gratinerade musslor med parmesan, persilja och vitlök, surdegsbröd
  • Moules Mariniéres, surdegsbröd och kanske lite pommes
  • Pavlovabakelse med färska bär och vaniljkräm
Som ni ser har vi musseltema, det är ju så inihilviiti gott! Pavlovabakelsen behöver jag bara göra två av då varken Rudolf eller Jogge gillar maräng.
Vi räknar med att vara färdigätna, förutom desserten till klockan 20.00 då Rudolf säkert har somnat och Jogge åkt och jobbat.

Kommer bli så mysigt och såklart kommer inte rätt låtar gå till final, precis som det ska vara.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar