14 juli 2015

BraDagNyaSkorCarolaPåTvSkruvInköpt


 Tror att det inte kommer bli så mycket bloggande av mig under semestern. Kommer inte att hinna helt enkelt. Och sen kommer det nog mest handla om Rudolfs och mina små utflykter, var och vad vi ätit och druckit. Inget vidare intressant och sen dessutom väldigt tjatigt. Det får bli som det blir helt enkelt. Läs om ni vill.


Rudolf var ute och luftade moppen en sväng på förmiddagen medans jag ännu inte var färdig med frukost och påklädning.
Vi lever i olika tidzoner, Han går upp vid 6.00-tiden medans jag nyss har lyckats somna då.
Han somnar i soffan tidigt på kvällen medans jag är som piggast på kvällarna och lägger mig inte före 01-02 på nätterna. 
I dag hade vi bestämt att åka till Jakobsberg för det skulle storhandlas...EN endaste skruv till moppen stod på inköpslistan. Jag följde med och höll på att svettas bort i bilen. Det var 23 grader ute, Rudolf i klädd lammullströja över Dressmanskjortan. Han frös! Medans jag höll på att dö av värmeslag. 
Som tur är kan man reglera inomhustemperaturen i bilen olika på vänster och höger sida. Jag hade 17,5 medans Rudolf hade 24 samtidigt som han hackade tänder i takt med Radio Viking på radion...herregud!



Har köpt ett par skor, ett par Rock Spring som enligt Rudolf ser ut som pensionärsskor.
Men det gör inget. Som ni säkert vet så har jag vanskapta, totalt feldimensionerade knöliga fötter. 
Har ständigt och jämnt en massa Compeedplåster på hälar och tår, alltid!  
Får skavsår av ALLA skor jag köper. Spelar ingen roll om dom är gamla och ingådda, det blir skavsår ändå.  Och jag överdriver inte det minsta faktiskt.
Dessa tipsade Anne mig om och vet ni.....jag har haft dom på mig hela dagen och gått mycket och dom är så sköna och jag har inte en tillstymmelse till skavsår. Helt galet, ska köpa flera par i andra färger, dom finns i rosa!  Struntar i om dom är fula.

 

 Det var kö in till cykelaffären som skulle öppna klockan 12.00 men inte gjorde dom det.  
Klockan 12.10 kom det någon tröttmössa och öppnade upp butiken.


 Blev bjudna på kaffe och glass hemma hos Stella. 
När man sitter i morfars knä får man leka med morfars mobiltelefon tydligen. Det gillade hon!

 
 
 

 Sötnosarna satt i spenaten och idisslade gräs tills båda kräktes i kors.

 

Skojig bild! Rudolf fixade det sista med hängstolar och gunga. Ser ni vilka vackra rasben han har?
Hade han varit en häst skulle han säkert sprungit in en del på Solvalla.


 Hela familjen samlad under pistolhot för ett familjefoto

 

Vackra barnet! Hur kan man vara så här söt?
Ställer mig frågan varje dag många många gånger.

 Annars så är jag mest glad just nu. Tittade på både Allsången och Victoriadagen. Vilka artister!
Alla mina favoriter samtidigt....ja förutom Sven-Bertil Taube då som envisade sig med att sjunga 18 verser i varje låt. Hann både ta kisspaus och trycka till mig Jurakaffe.

 Carola.....ni får säga vad ni vill men hon är bara bäst. Vilken artist, finns ingen som kommer upp i hennes klass.
Jag testade vår nya ljudhistoria till TV´n, något nytt Rudolf kom hemdragandes på härom veckan.
Något wireless Hifisystem som ingen fattar ett dugg utav, Jogge fick rycka ut och hjälpa till med installationen, appar, inställningar, placering av högtalare och framför allt pedagogisk undervisning till två dönickar som fattade föga. Och han gjorde det bra! Vilket jäkla ljud!
Öste på ordentligt när Carola var på scen, herre min gud vad det lät bra och tur att Gustav var ute.
Rolig grej det där. Man sköter allt via Ipaden eller mobilen, laddar ner någon app och sen vips så reglerar man ljud, Spotify, radiokanaler och det mesta med appen. 

Snart sovdags, i morgon ska Rudolf jobba....hrmmmm.  Jag ska på en rolig grej men mer om det i morgon.

 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar