9 juli 2015

WenngarnIgenEttJäklaRännande


 Tro det eller ej men det blev en tur till Wenngarn i går IGEN för att dinera på världens bästa pizzaställe som serverar i särklass världens godaste vedugnsbakade gourmetpizzor. Om jag inte redan ser ut som en pizza så är det på god väg.  Jag kommer ha svårt att äta på en "vanlig" pizzeria efter att ha ätit dessa fantastiska läckerbitar.
Ingrid och Micke gjorde sitt första men jag tror inte sista besök på Dammstugan och vi hade en härlig kväll tillsammans.


 Rara, nöjda, utarbetade småbarnsföräldrar hugger in.
 Disapizzan är en favorit med chevreost, friterade rödbetor, valnötter och honung bl.a.


 Senare kom även Rudolf som hade haft mycket jobb som alltid
 

 Till dessert så slevade jag ganska ohämmat i mig en Citronsorbet med limoncello och bär,
blev nästan berusad på den.....hahaha!


Den stenugnsbakade rabarberpajen gick inte av för hackor den heller


Stella körde lite partytrix med Jess.


 Efteråt gick vi mätta och belåtna på den traditionella rundvandringen med Rudolf först i ledet och som en utomordentlig guide.
Vi gick och hälsade på alla islandshästar. Stellas första men inte sista besök där i hagen, oj vad hon gillade det. Hon pratade och bubblade nöjt på med varenda liten kuse hon såg.  Inte det minsta rädd, kanske blir en hästtjej av henne. Har sagt det förut och jag säger det igen...barn och djur, en oslagbar kombination.
Hästarna var så gulliga, säger jag som är livrädd OCH allergisk mot dessa otäcka och på tok för stora djur.

Emilie och Ingrid blev så exalterade av dom små liven att det planerades en turridning inom kort. Klicka på länken så kan ni boka ni med.

Herregud, vad klockan tickar på. Måste sätta fart, ska ju passa en ersättningsbuss mot stora staden strax.  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar