20 juli 2015

JagIgen



Måndag och på banan igen, söndagen försvann av någon underlig anledning bara så där?
Men kul att vi gjorde denna tidsresa, vi var som i en tidsmaskin ca 40 år bakåt i tiden.
Vaknade med kläderna på efter för tok för mycket hallonsaftsdrickande kvällen innan och var plötsligt sjukt sugen på coca cola (jag som inte gillar läsk), drack en hel burk, somnade om, mådde illa, huvudvärk.
 Sent på eftermiddagen vaknade det andra liket till liv, jag frågade hur han mådde. "Det börjar ordna upp sig" sa han och hoppade upp på moppen som en femtonåring och åkte till vår lokala korvkiosk för att handla varsin tunnbrödsrulle till middag åt oss. Tror ungdomarna brukar kalla det bakismat?  Ja, herregud kul att vara femton igen.
På kvällen låg vi i varsin soffhörna och kollade på Beck. Rolf gjorde varma mackor som smakade väldigt bra tillsammans med ett glas iskallt lättmjölk, min favoritdryck en söndag som denna.

Somnade tidigt tillsammans med Gustav tätt intill och sov gott hela natten och i morse var jag pigg och som vanligt och kommer aldrig mera dricka hallonsaft...


Idag har jag varit till frissan och färgat och klippt håret och sen blev det en tur till Kungsängen för att pussa på barnbarnen. Som jag längtat efter dom dessa dagar dom varit på semester. Och värre blir det, snart åker dom till Italien och blir borta i nio dagar...puh! Fast då får jag i alla fall ha Carlos här hemma, det blir mysigt. Sova med en fisande, snarkande, dreglande fransos...det ni!

Moppe-Micke kom för att leka med Moppe-Rudolf för en stund sen. Två entusiaster på varsin gammal moppe, så gulliga och dom poserade glatt utan minsta protest.



 Lika barn leka bäst


Kappkörning utan hjälmar? 




 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar