2 juli 2015

DenÄrHär!



Sådärja! Nu är sommaren äntligen här. Var 22 grader i morse när jag levererade Gustav till frisören för att rusta honom inför sommaren. Nu är han ett lejon, i alla fall om man ser till frisyren.
Han skäms nog lite stackarn, satt länge och titta på trappan innan han ville gå ut för en stund sedan. Var säkert rädd att någon skulle skratta åt honom, den nyrakade katten med lejonfrisyr.
Men som den älskvärda, förstående och tröstande mamman jag är så gjorde jag allt för att han inte bli ledsen och deppig. Peppade kissen så mycket jag bara kunde och efter en stund trippade han i väg.

 34 grader, jo jag tackar!
 Snygg som sjutton och lik ett lejon. Skönt att slippa all tjock, tovig päls i sommarvärmen.
 l
Hann med ett besök på det lokala Apoteket också. 
Skickade iväg ett brev med Zomig i storpack till Åland med mottagare Erika
I natt var en alldeles speciell natt. Jag hade den stora äran att jobba med den här glada laxen!
Jessica är back in business och jag är så glad. Vi jobbade ju i hop i 11 år på nätterna tidigare och bättre undersköterska finns inte.
Behöver knappast säga att vi hade en jättekul natt, lite halvjobbig som oftast men det vägde upp med många skratt tillsammans med Jessica. Precis som på den gamla goda tiden.

Nu ska jag strax försöka sova lite till, blev en del avbrott idag i sömnen eftersom jag hade Gustav hos veterinären.



1 kommentar: