26 juli 2015

KungsängenBroRom


Så har min lille favoritfransos flyttat in. Han verkar inte vara speciellt ledsen över att resten av hans familj flugit till värmen. Vi har hunnit med en frallenad där han satte personligt i grenen 
"Bajsa-mycket-på-så-kort-sträcka-som-möjligt", hela tre gånger krökte han rygg på typ högst 100 meter. Världsrekord Carlos! Tur att jag hade med mig bajspåsar så det räckte. 
Sen har vi myst i solen?! ja ni läste rätt, solen tittade förbi en stund och vi njöt på gräsmattan. 
För att inte Gustav ska känna sig allt för överkörd av den otäcka dreglande besten så kommer jag som vanligt pendla mellan Kungsängen och hemmet. Vi sover hemma hos Carlos och tillbringar dagarna här hemma. Blir lite flackande fram och tillbaka men som tur är så älskar fransosen att åka bil och jag med för den delen.



04.30 kom Emilie, Jogge och Stella med fullpackad bil för att hämta upp chauffören som skulle ta dom till Arlanda. Som ni ser så väntar hysterisk värmebölja i Rom med både för och nackdelar när man har en liten bebis. Tror dom gör bäst i att hålla sig inomhus mitt på dagen då solen står som högst. Men såklart vet dom redan allt det där..

Jag gick ut för att krama farväl och lilla gullungen Stella sträckte armarna mot mig i bilstolen precis som hon ville komma till mormor.
Nu blir det tuffa långa dagar utan gullungen. Fick mess vid 10.30 att dom landat och att resan gått bra. Stella hade sovit hela vägen på ett tomt säte mellan dom. Tur att få just ett tom säte sådär bara, blir så mycket lättare då.
Dom fick väcka henne inför landningen och då var hon världens gladaste, som alltid.

Snart åker Erika hem till Åland igen för tre veckors återstående jobb på Radio Åland. Har varit mysigt och haft henne hemma trots att helgen gått i rasande tempo.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar