17 juli 2015

WenngarnPåAgendan




I kväll tog vi oss en tur till vackra Wenngarn för att se på utomhusbio och picknicka
 i den mysiga slottsträdgården. 


 Tycker dock att deras placering av den jättestora skärmen står på ett tokigt ställe i år.
Skulle det mot förmodan vara strålande sol (som det var i kväll) så får man den starka solen rakt i ansiktet hela kvällen och då är det väldigt svårt att se vad som händer på skärmen.
Förra året stod den så att solen kom från höger och aldrig rätt i fejset.
Frågade Rudolf när jag kom hem vad anledningen var att den står där den gör i år. 
Men han hade inget bra svar på det.  Konstigt, annars så vet han det mesta om det mesta.


Anne dukade upp en stadig picknick till oss. Goda ostar, kex, snacks, melon, vindruvor, baguetter m.m. Och sen förstås lite rosé till damerna som icke var bilburna. Loka är gott det med och jag har min rosédag i morgon. Tack snälla Anne för allt gott du matade mig med.



Vi hade en så skön, varm OCH solig sommarkväll. 
Filmen var bra, sällskapet ännu bättre och Wenngarn är bäst.
Nästa vecka visas "The imitation game" fråga mig inte vad 
det är för film men säkert värd att tittas på.
 Gå in på kalendern så kan ni hålla er uppdaterade vad som händer på slottet 
och dess vackra omgivningar under sommaren..

 
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar