15 juli 2015

UtflyktGissaBajsAnkaGullUnge



I dag har vi varit på utflykt till Akalla By. En 4 H-gård som ligger som en oas mitt bland betong och sten.
Det var väldigt varmt och vi fick leta en stund efter djuren, men hittade tills slut en hage med grisar, getter och änder. Nymålade och väldigt höga staket gjorde att vi fick turas om att bära Stella så hon skulle se något.
Men hon gillade det..."titta!" och pekade på djuren och gjorde några gulliga små ljud jag aldrig hört förut.
Det fanns även lite höns, får och sen två hästar som vi hälsade på. Stella gillar hästar och var i sitt esse. Hon pratade,  pekade och sa "TITTA!" och var så nöjd och glad.

Blev ett ganska kort besök, vi åkte sedan vidare till Outlet och åt en enklare lunch på Wayne´s. Var härligt att sitta i skuggan med Stella. Hon babblar på, pekar, tittar på folk, klappar händerna och vinkar. Gulliga och det mest lättsamma barn att ha att göra med.

Lite bilder kommer här:

 Ingen vann, fast Jogge kände igen sitt bajs...?!
 Titta!




I väntan på lunchen så knaprades det lite giraff som förrätt

 Nämn ordet "stark" och Stella visar på direkten. Haha, vad söt hon är!
 Tår är gott!

Var in en sväng på Babyproffsen också. Stella ville så gärna ha denna supergulliga, lurviga mjuka anka eller vad det är för djur. Klart barnet ska han en rosa/vit anka, bara att stämpla in. Mormor är allt bra snäll.

Var en härlig dag tillsammans men dom jag gillar mest. Saknar Erika som nu varit borta en hel månad! Men jag tror att nästa helg får jag rå om henne igen. Längtar!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar