4 juli 2015

WenngarnRiddarspel


 I går hade jag en härlig dag på Wenngarn (har alltid härliga dagar där förresten) Bjuder på ett bildregn utan dess like, har fått värmeslag så jag orkar inte skriva så mycket mera.

Rudolf och hans grillade grisar. Gick åt två stycken igår och idag ska det grillas fyra.
Tror inte han fryser i alla fall i den där utstyrseln


 Vackra Wenngarn rustat för tornerspel


 Anne shoppar loss och fick sig samtidigt en lektion i danska språket


 Fika med glass i skuggan med magisk utsikt


Utomhusbion var igång 

 


 Gycklargruppern Narrarna var riktigt skojiga

 


 Besökarna börjar ta plats för att se på tornerspelen, jag höll mig på avstånd från halmbalarna.





Tornerspelet var fantastiskt kul. En fartfylld show som passade alla, ung som gammal.
Otrolig duktiga "riddare" och hästarna var jättevackra
Hade riktigt skoj från min ståplats på slottsterrassen.


 Gycklarna underhöll och skojade med publiken. Tyckte dom var grymt roliga!



 Kvällen avslutades med Wenngarnspersonal försökte fjutta på dessa papperslyktor och efter viss möda och säkert en del svordomar steg dom mot vackert mot skyn.



Vi hade det så mysigt hela dagen trots hettan. Som tur var fläktade det lite emellanåt.
Vi provade på den helgrillade grisen och senare på kvällen slank det även ner lite pulled pork.
Allt förstås väldigt gott!
Glass, kaffe, goda bakverk fanns det också gott om. Vi åt och drack oss igenom besöket.
Det gäller att hålla blodsockret på en jämn nivå.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar