21 juli 2015

RegnGlasÖgonMatKoma

Idag har vi inte gjort många knop mer än att frysa och gnällt på den svenska sommaren.
Tror många gnäller just på vädret men jag bryr mig inte så mycket. Tycker såklart att regnet är trist men annars så är jag glad att bara få vara ledig, göra vad jag vill, slöa och glida runt på utflykter om dagarna.

I dag har vi varit och hälsat på Familjen Berglin i Kallhäll. Dom ville ha lite proffisionell konsultation angående deras veranda som ska byggas om.
Tänk att dom ville att Rudolf skulle komma då? Ja, inte så konstigt, han är duktig på det mesta och brukar ha bra ideér när det gäller renovera, bygga om och snickra.
Vi fick oss en rundvandring i deras fina hus och sen riktigt gott kaffe och bullar. Vi hade en supertrevlig eftermiddag på deras altan..tills det började regna.

Sålde förstås ut Wenngarn till dom också, berättade allt och lite till som dom missade när dom var på Riddarspelen och bara höll till just där Riddarspelen var. Klapphagen med ponnyridningen tror jag lockar dom tillbaka för ytterligare ett besök.

Vem behöver en lära-gå-vagn när det finns en egen levande lära-gå-fransos? Suddig bild jag fick från Emilie i kväll, så himla söta! Carlos ser väldigt road ut...lilla gubben.

På väg hem från vår lilla utflykt svängde vi in på Lidl utav alla affärer. Gillar deras kött och vi rafsade snabbt åt oss varsin maffig entrecote som Rudolf senare fixade till. Var så gott och matkoman infann sig inom kort.

Nu har vi mest hela kvällen legat i soffan och slötittat på Allsången, var sådär ikväll tyckte jag. Inga roliga artister direkt som passade min schlagersmak. Nu är det Morden i Midsomer avsnitt 452, Rudolfs favoritprogram. Undrar hur många som blir mördade i kvällens avsnitt? Kan inte finnas så många invånare kvar att ta livet av?

I morgon ska vi kanske ta oss ut på en liten utflykt till Nostalgibyn i Hosta, Lindesberg.
Men Rudolf vill gärna kolla väderleken först innan vi bestämmer något. Hoppas det inte regnar så vi kommer i väg, verkar vara ett kul ställe och jag vill hitta på något.

http://www.nostalgibyn.se/

I övrigt så var väl dagens största händelse att Rudolf hittade sina borttappade extraglasögon efter många månaders frånvaro. Jag tog fram våra resväskor som ska lånas ut till helgen och se man på, där i Rudolfs väska låg dom. Har alltså legat där sen vi kom hem från Kap Verde i december och det roligaste av allt, det är han själv som plockat ur väskan så han kan inte skylla på någon annan (läs frugan) än sig själv.

Tror jag ska försöka sova nu, har lite svårt med nattsömnen fortfarande. I natt somnade jag vid 4.00...puh!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar