8 juli 2015

Grodnatt



I går blev det ingen tid för datan alls. Dels så sov jag till 12.00 (bara!) och sen på eftermiddagen så fylldes huset helt plötsligt av dom jag gillar mest.
Ni vet vilka vid det här laget. Saknade förstås Erika. Stella var i sitt esse, inte still en sekund och kryper fortare än fortast och pillar på det mesta.  Det blev en spontan trevlig middag här hemma, Emilie svängde i hop en supergod pasta och jag hade redan förberett en lasagne till Rudolf och mig. Den får vi äta någon annan dag. Bra med färdig mat i frysen.

Helt plötsligt var klockan över 19.00 och det började dra ihop sig för jobb för mig när alla åkt hem till sig.
Nu är jag ledig i två dagar och sen är det bara tre nätters jobb i helgen och sen...sen har jag äntligen semester, en välförtjänt sådan tycker jag. Längtar förstås, det gör väl alla? Har haft det tufft på jobbet på nätterna och framför allt kvällarna.  Härom natten satte jag mig första gången klockan 03.00, gick i ett. Fast i natt var det något bättre, fanns faktiskt några som valde att sova av dom små hyresgästerna på avdelningen.

Ska hoppa i säng nu, känner mig trött och lite sliten. Hoppas på långsovning idag.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar