22 augusti 2012

Allena på vischan


 Här kommer en rapport från Tråryd, en liten liten håla 1 mil från det något större Vara med 5000 invånare varav 90 % använder färgglada Foppatofflor.

Befinner mig som ni vet på Bikers Bed & Breakfast.
Ett något lite speciellt ställe där allt går i Harley Davidsons-tema.

Mitt hem dom närmsta två dagarna ser ut så här, klatschigt i orange och svart.

Avböjde frukostbuffén trots den ingår i priset.
Det är bara jag som bor här, inte ens några tyska turister eller bulgariska bärplockare ser jag skymten av.
Tycker det känns löjligt att det ska dukas upp en maffig buffé enbart för mig.



Jag äter med Erika på något café istället. Hon har nämligen ingen frukost hon heller i morgon eftersom husmor på skolan inte drar igång verksamheten förräns på fredag då skolan startar på riktigt.
 

Nu lite bilder på Erikas hem dom kommande två åren. Ett litet fint och fullt funktionsdugligt rum på ca 10 kvadrat. Finns det som behövs: säng, rymlig byrå, skrivbord, bokhylla, papperskorg, fåtölj och lite lampor och en anslagstavla.

 Garderoben blev full för snabb, och då är detta bara en bråkdel av alla fina klänningar flickan är innehavare till.


 Välkommen hem till mig, rum nummer 18.


Sängen bäddad och provad, fick godkänt.
 
 

 Vi har varit på en rundtur i lilla Vara. Det visade sig vara (?!) en mycket söt liten stad.
Massor med fina gamla hus och butiker. Dessa butiker ska få Stockholmsfrämmat i morgon, var så säker.
Tydligen är det vita bil som gäller här....


 Sen var det dags för att söka middagsföda, fanns inte så mycket att välja på i storstan.
 Bidde Gabriels Pizzeria mitt på huvudautostradan. Var tvungen att sticka in näsan först och fråga om dom verkligen hade öppet, fanns inte någon levande människa i lokalen, förutom personalen då förstås.
Där serverades bl.a Båtpizza? Vidare fanns det en som hette Silvia, Victoria och Mikaela.
Var jäkligt sugen på en kunglig pizza först.......


 Kärlek till er från min finaste Erika!


Åter på internatet. Här är det gemensamma köket där eleverna kan laga sin egen mat.


 Ett litet samlingsrum


 Studentkorridoren i Hus Viste (konstigt namn)


Tv-rummet med en urtjusig snygg hästskoformad soffa som rymmer många.

Känner mig lite lätt sliten nu, har inte sovit alls i dag efter nattens jobb. Igår sov jag bara 3 timmar.....
Måste räkna lite.....hrmmmmm jag har alltså sovit 3 timmar sen i måndagsmorse, då jag klev upp 8.00.
Mitt eget fel, skulle tagit semester natten som var, tänkte bara inte på det.
Men jag tror jag kommer somna ovaggad i bikersrummet alldeles strax.

Godnatt från obygden! 

Och förresten kommer jag inte kunna sova så kan jag ta mig en tur på kyrkogården, den ligger 42 steg härifrån.  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar