24 augusti 2012

Godafton!



Godkväll kompisar!
Har nu återvänt till hemmet och till en glad katt och förhoppningsvis glad make.
Var fullt hus när jag kom hem vid 19.00. Emilie, Micke W och Micke S var på besök. Kul!
Både Emilie och Micke S är gräsänklingar i kväll då deras respektive befinner sig på festligheter i härlig 80-talstema.

Resan från Vara gick galant. Erika slutar 12.30 på fredagar så då åkte jag till skolan för att hämta henne, tre tomma flyttkartonger och en resväska.
Extra kul var det när en kille i Erikas klass (heter det klass?) tittade ut från sitt rum i korridoren och frågade om jag skulle flytta in?!
Jo, jag tackar jag!

Vi åkte ner till Conditori Nordpolen och åt lunch. Jag åt kycklingpaj och Erika laxtallrik. Det fantastiska med detta ställe är att det är billigt, 75:- och då ingår bröd, sallad, dryck, kaffe OCH tårta!

Kl: 13.45 vinkade vi då hej då till Vara för denna gång och begav oss ut på E 20.
Ett snabbt stopp i Örebro för kaffe och glass sen var det plattan i mattan och hem.
Släppte av Erika i Blackeberg vid 18.30. Nu ska hon vara hemma i helgen för att sedan åka tillbaka med tåg på söndagkväll.
I morgon ska hon gå på bröllop, vännerna Hanna och Johan gifter sig.

Gustav blev mycket glad för godiset jag köpte på Vara Zoo, Kattkyssar i lösvikt och Chicken twist snack, nya godisar som han aldrig har ätit.
Men personalen på detta zoo var bedrövlig. Oengagerade, tråkiga och glodde mest på oss som det var något katten hade släpat in.....(?!)



På en skylt på fönstret stod det att läsa att dom hade "Smådjur till försäljning". Dessa smådjur visade sig vara kaniner bl.a.
Kan detta verkligen bärga sig i lilla Vara? Tveksamt.....

Nu ska jag sova, är skittrött efter tre dagars husmorssemester på Västgötaslätten.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar