9 augusti 2012

Inspektion och träningsläger



Gustav har börjat med något nytt. Han gillar att vara i bilen, tar varje chans att ta sig en runda och inspektera faciliteterna i våran numera hela bil.
Det där sista vågade jag knappt skriva men jag hoppas att det är finito med dyra verkstadsräkningar på ett bra tag framöver. Gärna för evigt.


När inspektionsrundan var avklarad så la han sig tillrätta i baksätet. Han ville nog att vi skulle åka en sväng. Så vi tog raggarrrundan i Bro Centrum, varv efter varv med nedvevade rutor och Lasse-Stefanz i stereon på högsta volym.
Såklart gjorde vi inte det, vi gick in och jag packade upp det jag nyss handlat på Big W.


Jag köpte ett paket av Gustavs favoritfisk, torsk. 
Kokade den i micron medans kissen trampade otåligt omkring på diskbänken, torrjamandes.
Kul ord det där, torrjama.
Det brukar Rolf säga när han bara rör på munnen utan att det kommer något ljud, han gör ofta så. 
Ja, alltså inte Rolf utan Gustav.
Rolf pratar inte så mycket heller som ni vet, han tycker det är onödigt att prata om man inte har något att säga......han kanske skulle pröva med att torrprata?
Röra på munnen utan att det kommer något ljud?!

Tills slut så hade fisken svalnat och han fick sig en stadig portion. Oj, vad han gillar fisk!

Själv så förflyttade jag mig till TV-soffan och för ett litet träningsläger.
Åt 680 gram bigarråer på ny rekordtid. Det var även rekordpris på dessa delikatesser idag...139:-/kg!
Jag var tvungen att fråga flickebarnet i kassan vad bigarråerna gick in för. Hon svarade rart 94.80!

Helvete! Bäst att äta dessa svindyra små bär med andakt då hade jag tänkt, men det går fanimej inte!



Frukt är godis! 
Kosta vad det kosta vill!

Ska snart återvända till soffan, blir lite mer OS innan sänggåendet.
Damerna kastar spjut just nu. Minns min friidrottskarriär i skolan. 

10 blankt på 60 meter (snabbast i klassen!)
3.47 i längdhopp genererade till en tredjeplats på skolmästerskapen för mellanstadiet.
Sen saxade jag 1,60 i höjd, hade långa, slanka, pigga rasben på den tiden.
Numera saxar jag inte ens upp på trottoaren utan att snubbla.

Vi kastade inte spjut utan vi kastade istället...SLUNGBOLL!
Va´ fan är det? SLUNGBOLL!


Kommer inte ihåg hur långt jag fick iväg slungbollen. Men jag vet att jag andades ut varje gång jag fick den åt rätt håll, ut på grusplanen och inte in i någon fönsterruta eller  ännu värre, i skallen på magister Rundblad.  Han gick man inte i klinch med frivilligt....

Till sist vill jag också passa på att be om ursäkt för mitt ovårdade språk.
Men jag säger som Regina Lund: "Jag är som jag är jag!"




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar