26 augusti 2012

Inget vidare



Vaknade till värsta regnskuren, det fullkomligt vräkte ner. Det är bara att konstatera detta faktum, hösten kommer med stormsteg.
Inget jag kan göra något åt tyvärr, hade gärna haft sommar året runt.

Nattens jobb då? Jo, det var som det brukar fast lite mera uppgifter till mig.
Jag skulle ta ett B-glukosprov, droppa Revaxör i två öron och en 22-medicin!
Das war alles! Gick naturligtvis bra, inga konstigheter alls för mig som rutinerad nattpersonal.

Klockan 01.00 sov alla tio gamlingar, för att sedan så smått börja vakna klockan 03.00.

I dag kommer Erika hem och äter middag i silltema innan hon åker tillbaka till skolan och internatet i Vara.
Sen vet jag faktiskt inte alls när hon kommer hem igen, hon har inget bokat i alla fall.

Detta inlägg kan ni stoppa in under kategorin "Jäkligt tråkigt och ointressant!" men dessvärre är det den bistra sanningen, jag har inte ett dugg vettigt att skriva om.
Är oinspirerad och vill helst lägga mig under täcket igen med Gustav...tror jag gör det faktiskt!


Jag vet att ni gillar mina foton! Får jag lov att presentera min hund Buster. En långhårig, lite lätt överviktig och extremt envis tax!
Han var dessutom snäppet om möjligt mer bortskämd än Gustav, (fatta?!), världens charmigaste och sötaste hund.
Han gillade inte att gå på promenad utan man fick då springa lite före och pipa i en pipleksak för att dom små taxbenen skulle förflytta sig framåt.
Pinsamt när man var 15 år....
När min mamma och pappa köpte ny dubbelsäng så sågades sängbenen av 10 cm för att Buster inte skulle fastna med snoppen och göra illa sig när han hoppade upp ......
Han behövde dessvärre aldrig hoppa upp i sängen, min gulliga pappa lyfte och kånkade på honom, alltid, överallt!

På bilden äter han tårta i den noppiga soffan, en vanlig förekommade sysselsättning på lördagskvällarna på det glada 70-talet.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar