9 augusti 2012

Skitbil och griniga karlar



Idag har vi, minst tusen lattemorsor och lika många felnavigerade pensionärer besökt Ikea.
 En illa vald dag kan jag nu i efterhand konstatera. Fast alla dagar är nog illa valda när det gäller Ikea, alltid mycket folk där.
Vi skulle bara handla vita trägalgar och en simpel klädstång. Tog tid kan jag upplysa er om.....

Vidare till den numera favoritklassade K-Rauta där vi fick proffshjälp av en mycket duktig försäljare.
Annat än Bauhaus det.
Det inhandlades färg, roller och en schysst pensel så att målningen kan påbörjas på hallbygget.

I maratonserien "Trasig Megane" kommer nu del 214. Idag lämnades då bilen in för femtielfte gången.
Denna gång på Mekonomen som hade gjort ett skitjobb sist och inte bytt det dom skulle när kamremmen byttes, därför gick bilen pissilla.

Dom ringde när vi var i Danmark i lånad bil och sa att dom citat "skulle fixa det".
För mig betyder det då att dom tar på sig kostnaden.....så fel jag hade.
Nyss ringde dom, bilen var klar och Rolf fick skjuts av Micke dit.
Jorå, ytterligare 2500:- i utgift, är uppe i 25 laxar nu! Bedrövligt, och jag fattar fortfarande inte varför vi skulle behöva betala notan denna gången.
Ibland önskar jag att Rolf kunde vara lika arg, grinig och irriterad på andra, t.ex på Mekonomen som han är hemma.
Jag hade aldrig betalat för något som dom skulle bytt i januari.
Men lille Rolf han betalade glatt...grrrrrrrr.
Få se om den håller nu, är i stort behov av en fungerande bil!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar