11 augusti 2012

Utflykt idag



Idag har jag haft en bra dag, so far. Vi hade bestämt med Norrboda-Tomtarna att vi skulle äta räkmacka någonstans. Naturligtvis ett förslag från dom.
Tänk att ungdomarna vill umgås med oss en hel eftermiddag, det blir jag glad av!

Vi åkte till Sigtuna och bestämde oss för att äta lunch på Våfflan, detta mysiga ställe precis vid vattnet........och med miljoner talgoxar, getingar och humlor, mindre mysigt.
Nu var det ju inte bara vi som hade samma tanke denna soliga lördag utan ganska många andra också.


 Kön var lång och vissa roade sig med att snussa lite på varandra. Rolf hade ingen att snussa på eftersom hans lilla fru satt och paxade ett bord i solen och hade jämt skägg att flaxa bort alla flugfän som surrade runt i luften.


 Världens finaste Emilie!


 Maten fick vi vänta på en halvtimme p.g.a mycket folk. Men det gjorde inget, vi satt i solen och hummade, glodde på folk och drack rosévin. Just detta rosévin som Rolf överraskade mig med var ett taktiskt drag.
Han trodde jag skulle bli en sämre golfare på den kommande minigolfturneringen .
Så rätt han hade!


 Vi åt inga räkmackor. Det bidde caesarsallad för mig, focaccia för Rudolf, hamburgare till Jogge och räksallad till flickan.
Allt smakade försvinnande gott!


 Far och dotter, den till vänster under pistolhot...nästan.


 Efter två öl ville Rudolf impa på Jogge genom att visa honom sin senaste leksak, smartphonen!
Han visade alarmet, sms-funktionen, vädret, google, kameran m.m.
Lilla pappapekfingret for som en skållad råtta över touchskärmen.
Jogge var imponerad de luxe!
Ja, halleluljha!


 Sen var det dags för titta på båtar. Det gör man alltid där det finns båtar att titta på. 


 Rolf beundrar en träbåt som var till salu, 1 miljon var priset och han fick något drömskt i blicken pöjken och hade lätt kunnat stå kvar än......men vi ville annat.



 Vi var laddade för minigolfen.  Jag gick ut stenhårt och sa att jag skulle vinna, såklart!


Här står Rolf och drömmer sig bort, minns en kall decemberdag 1989 då vi gifte oss i detta hus, Sigtuna Rådhus!
Ja, förstås inte i just detta minihus ( även fast vi var mindre förr)  utan det riktiga stora Rådhuset som ligger mitt på torget i Sigtuna.
Det här är bara en liten mindre kopia!


 Hahaha, här ser ni resultatet av ett glas rosé! Halshugger Rolf på denna bild tagen med Iphonen.
Gjorde iofs inget eftersom han inte vill vara med på bild.
Men det är fasen inte lätt att se nåt i solen med denna telefon.


Vem vann då? Ja, inte jag i alla fall, jag kom sist! Detta trots att jag hade tre spikar! Sen skyller jag på snedslag, kraftiga vindar, störande kvackande ankor, kottar på banan, lutande banor och sol i ögonen.
Rolf vann, Jogge kom tvåa, Emilie glad trea och jag då....SIST!

Vinnaren bjöd på glass! Tackar!

Det var en bra dag, alla var glada och på gott humör samtidigt. Rolf pratade massor idag, tog igen för gårdagen då han inte pratade alls.
Saknade förstås min Erika, men henne får jag träffa i morgon då det är söndagsträff med middag här  hemma i Pettssonska.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar