15 augusti 2012

Sköna bilder från förr!


 Rolf togs sig ett bad.....1989, tror på hösten.
2012 har vi inget badkar och Rolf har varken hår eller skägg.
Vi spelar TP i Totebo i Småland, semestrar i en kohage, har utedass, Rolf har mustasch och vindrufs i håret för torpet var så gammalt så det var kalldrag överallt. Han klämde dessutom ut en halv kaviartub i knät under frukosten eftersom "någon" inte satt på korken....vi fnissar fortfarande åt det!
1990 var året och jag var nypermanentad.

Denna frisyr går inte av för hackor! Härlig skidbacke till snedlugg.
Jag ser glad ut och det är jag också! Vi fikar medhavd matsäck längs E6:an.
 
 Här ser vi en till Familjen Pettersson, den yngre. Anne, Peter och lilla Sara. Vi semestrar i Danmark och hade illaluktande danska ostar i kylen, Anne pratade finska när hon vart arg och vi hyrde en TV för 50 spänn för att titta på VM-fotboll.
Året var förstås 1994 och vi snodde med oss 100 kg sten hem. En liten terapi Rolf ägnade sig åt.
Obekväm hemresa för mig då stenarna fraktades på golvet på passagerarsidan där min små fossingar också skulle få plats.
Erika är fotograf, och jag undrar fortfarande vem som klädde på oss! Hur ser vi ut?
Randigt, rutigt, flerfärgat, och gud och hans moster...
Men smal var jag och med trendig page som frippa.
Emilie skuttar i bakgrunden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar