5 augusti 2012

Copenhagen..i väntan på middagsgästerna



Tänkte visa er lite bilder från våran minisemester i Köpenhamn. En underbart fin stad som jag tydigen varit en gång tidigare men inte har ett minne av.
Lite utomlandskänsla med härliga uteserveringar i Nyhavn, dragspelande gatumusikanter, kineser och japananer i massor,  gnälliga ouppsfostrade gapiga ungar, obegripligt språk, medelålders par i likadana jackor (inte vi), varierande väder, regn, blåst, stekhett, dyrt.
Vi trivdes, fast jag tog med mej en redig förkylning hem.
Hade som ni vet inte tänkt vidare smart när jag packade. Jag tänkte sommar och sol och charterresa...så fel jag hade!
 Bara linnen, toppar, glittriga blusar, highwaterbyxor och en tröja! En tröja! Skulle behövt jacka, jeans, strumpor, regnkläder.
Det var mestadels fint väder och hyfsat varmt men det slog om i raketfart. Ösregn, kallt och en blåst som skulle gjort vilken windsurfare som helst överlycklig.

Nu kommer bildregnet!

Rum 3328, fint som snus vettu!

Minibaren rördes ej! Vilka priser!

Första biran......mums!

Guinness rekordmuseet. Världens längsta man 272 cm

Rolf salig! Antika båtprylar

Vackra Nyhavn

Vackra Ewa med ett glas hallonsaft!

Smörrebröd!

Här bor det kungligheter!

Lilla Havsfruen

Mormors fik!

Vårt hotell

Hej då Tivoli!

Märklig cykel med bar i mitten

Vackra Nyhavn, igen

Regnar....

Pampig entré, kristallkrona och röd matta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar