19 augusti 2012

Hej Vardagsrutiner!



Sen söndagskväll och min fyra veckor långa semester börjar lida mot sitt slut. Känns helt okej, jag är nöjd nu och ser fram emot att få återgå till Flottis och mina sköna pensionärer.
I kväll ska jag hålla igång länge, måste försöka ställa om mig så min arbetsklocka fungerar första natten.
Siktar på att lägga mig vid 02.00 och sova till 11.00 ungefär.
Det gäller att vara utvilad och det är alltid värst första natten efter en längre tids ledighet med "normala" tider.
Skönt att komma in i vanliga rutiner också. Äta, sova, jobba, äta, sova jobba som  ett ekorrhjul.
Som tur var är farten på mitt ekorrhjul ganska långsam, jag hinner med och behöver aldrig stressa.

Idag har Emilie och Jogge varit här på söndagsmiddag. Och som vanligt grillade vi, t.o.m det börjar jag bli lite lätt trött på.
Emilie fixade en god LCHF-chokladmousse till efterrätt som man åt med hallon till. Inte direkt äckligt utan för jäkla gott såklart.
Erika hade avskedsmiddag med vännen Hanna så hennes söta nuna fick vi inte beskåda idag.. Dom dinerade på Grill och åt deras grillbuffé som hon prisade stort. Det hade varit så gott och prisvärt.
Det blir många jobbiga avsked att ta innan flytten till Vara på onsdag.
Men såklart känns det kanske lite bättre eftersom Vara faktiskt "bara" ligger 35 mil bort, det är inte till andra sidan jordklotet hon flyttar precis.


  (Bilderna har jag lånat från Hannas Instagram och FB, utan lov!)


Hur fin får man vara? Min skolflicka som om två år kommer att titulera sig radiojournalist och har vi tur kommer vi få höra hennes vackra stämma i en radio nära dig.



 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar