16 augusti 2012

Snart är det fredag



Goderafton i slott, tält och eventuella palats!
Har inte haft någon större inspiration i dag. Då är det ingen idé att försöka skriva något här.

Har fortfarande ont i ryggen, känns trist. Har inte varit direkt aktiv i dag, gått endast till brevlådan. Fast jag gjorde det två gånger, man får ju post av två olika leverantörer nu för tiden.

Fick kaffefrämmat på förmiddagen, det var Anne som var på genomresa. Alltid kul när ens vänner kommer och hälsar på.

I morgon kommer en till vän, nämligen Ingrid. Ingrid och jag har känt varandra sen vi var pyttesmå.
Vi har bott i samma område, gått i samma klass, varit i London och på Rhodos tillsammans och varit bästisar under hela uppväxttiden.
Vi brukar träffas en gång per år och prata gamla minnen, äta, fika och dricka vin.
Sen brukar jag försöka uppdatera henne om vad som hänt här ute på vischan sen hon var här sist.
Har några dött, har några gift sig, har några skilt sig????? Viktiga händelser som kommer upp!

Ingrid som inte vill vara med på bild ser ut så här utan huvud. Den här bilden togs på min födelsedagsfest förra året då vi hade Spanskt tema.


Hur som helst så blir det superkul att ses igen och jag tror vi har mycket att "gå igenom" innan kvällen är slut.

I morgon är det Erikas sista arbetsdag på Paleda. Sen är det dags att börja det nya livet med skola, flytt, nya vänner, rutiner och nya vanor.
Kommer gå galant! Jag tycker det ska bli jättekul, inte för att hon flyttar utan för att hon börjar plugga. Det flickebarnet är alldeles för smart för att harva runt på ett lager. 
Och med det säger jag inte att det skulle vara dåligt att vara lagerarbetare.
Sen är det bara 35 mil till Vara så jag kommer säkert komma på oväntat besök när längtan blir för påtaglig.

Ska sova snart, ryggen känns bäst i vågrätt läge
Godnatt mina vänner och tack för att ni orkar läsa allt mitt svammel.

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar