5 augusti 2012

Middagsmys


I kväll var vi sju små människobarn som dinerade i Pettssonska. Rolf hade stått i köket sen 11.00 och fixat till små goda sillanrättningar, ansjovissnittar, laxbitar och röror innehållande allehanda godsaker.


Joråså, det slank ner!
Vidare så grillade vi supergod långtidsmarinerad fläskarré, paprika, majs, champinjoner och grekiskt lantbröd.
Emilie gjorde egen bearnaisesås och Jogge en mycket god potatissallad innehållandes potatis!?, ruccola, parmesan, röd lök, körsbärstomater, olivolja, balsamvinäger och kryddor
Jag ansvarade för desserten och gjorde det lätt för mig, glass!

Glass är aldrig fel, speciellt inte till dessa fem ungdomar. Jag köpte en låda GB-glassklassiker och alla fick således välja fritt ur lådan som skickades runt medsols.
Enkelt, smart och ingen disk. Jag är så påhittig!


Klockan 21 så var det dags att tänka på refrängen för våra gäster. Alla ska upp och jobba i morgon.
Mätta, belåtna, glada och rara kramades vi och vinkade hejhej.



Tack för en jättetrevlig kväll mina sötnosar. Nu är det bara disken kvar......den tar jag!

Godnatt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar