10 augusti 2012

Svettig match




Jag är alldeles slut! Det är jobbigt att titta på handboll!
Såg ni matchen? Den var spännande, fick huvudvärk på kuppen.
Men när 60 minuter var spelade så stod då ett välförtjänt Sverige som segrare, med ett mål!
Satan i gatan vad bra dom är och nu väntar en OS-final på söndag. 
Får nog ta något lugnande då....

Kungen levde sig in i matchen också, jag hade gärna följt OS i London på plats jag med och inte från TV-soffan.

Annars har jag haft en ganska trist men för all del skön fredag. Rolf har drabbats av jobbångest verkar det som, han börjar jobba på måndag och har därför inte sagt många ord i dag.
Fram till klockan 18.00 hade han sagt 12 ord till mig.

Men sen under den spännande matchen rapade han fram några fler...såsom:
 Va fan, Nej, Skjut då och JA! 
Idrott engagerar människor! T.o.m en stum.

Emilie och Jogge kom förbi en snabbis efter jobbet. Då blev jag glad! Då pratade jag på och fick vettiga svar i alla fall, sånt gillar jag!
Nu har jag pratat med Erika på telefon, hon har fullt upp med förberedelser, telefonsamtal, uppsägning av grejs inför den stundande flytten om 12 dagar.

Kommer bli spännande!
 
 

3 kommentarer:

  1. Ewa min vän Svreige vann med 2 bollar mot Norge. Det blev 24-22.
    Men jag håller med det var svettigt att hänga med var ju tvungen att vila efter matchen

    SvaraRadera
  2. Ja just det, fast det var väl ändå mot Danmark?

    SvaraRadera
  3. Ja hahaha så rätt Ewa självklart att det var Danmark lite små snurriga båda två tror jag ha det gött

    SvaraRadera