13 maj 2012

Naken karl i tropikhatt



I dag slog jag upp mina ögon till sol! Solen skiner och det kändes faktiskt varmt när jag satte mig på trappan med morgonkaffet klockan 15.00.
Gustav blev glad, han kom på direkten och la sig tillrätta i mitt knä. Mammas lilla Prins!

Ytterligare en skön natt på Viggen. Trötta boende som sover gott hela nätterna. I morse var några uppe tidigt, påklädda och med lite papiljotter på svaj i håret hade dom bråttom till sina jobb.
Dom blev glada när jag sa att det var söndag och att söndagar är vilodag och att dom kunde ta det lugnt en stund till.
I går kväll fick jag en till fin komplimang, en tant utbrast när jag gav henne en godnattkram att hon diggade mig mest av alla här.
Söta tanter, som jag trivs med.

Hade kameran med mig och tog lite bilder på bl.a statyn som står givakt i Sinnenas Trädgård som  håller på att ta form med planteringar, blommor, sittgrupper och annat.


 Fick en smärre chock när jag närmade mig monstret! Han har inga byxor på sig och visar dessutom typ "hela paketet"...Har hela tiden trott att det var en kvinna.


Tydligen ska han resa någonstans, han står på resväskor. Vi spekulerade vilt om att det kanske har något med att man flyttar in på ett äldreboende, en sista resa....en smula tragiskt!


 Fast tropikhatt i Järfälla behövs kanske inte!


 Massor med växter redo för plantering!


 Inte så himla snygg va? Fast säkert ett jättedyrt konstverk.


 Min avdelnings balkong, jag hoppas möblemanget utökas med en mafffig solstol till mig att tillbringa dom varma sommarnätterna i.


 Säg hej till Mia, hon har morgonsol på Gripen. Medans jag har kvällsol på Viggen.
Den manliga, nakna djungelfararen i tropikhatt har sol jämt!


 Snart fylls fontänen med porlande vatten.


Vinterträdgården på plan 2


 Och vinterträdgården på plan 1, riktigt fina möbler. Men jag tror lite obekväma för gamla människor.


Undersköterskeexpeditionen på Viggen. Nystädad av undertecknad. Än så länge lite spartanskt inredd. Hyllor och anslagstavlor ska upp!


Närmsta granne, Plantagen


 Närhet även till Outletbutikerna, inget för mig eftersom dom håller stängt när jag jobbar.


Välkommen till Viggen!
Hälsa på mig någon kväll, jag bjuder på te om ni är snälla!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar