9 maj 2012

Fyller fyrtio snart....



Klockan snart 21 och inte ett livstecken från mig. Katastrof eller kanske bara skönt?!
Jag har haft annat för mig, såsat omkring  här hemma i Ullaredskostymen och inte fått något vettigt gjort.
Fixade i alla fall till en delikat laxmiddag för hela familjen.  Lagom till kaffe på maten kom Micke W och det är alltid roligt att få se honom, denna långhåriga yngling som jag gillat skarpt.
Vi träffar honom så sällan numera.

Skjutsade Erika till pendeln för att sedan sjunka djupt ner i soffan och titta på hockey. Idag möter Sverige Tyskland och tummarna hålls här hemma.

Måste bara få berätta vad som hände på nattmötet i går. Ni som har läst min senaste statusuppdatering på FB kan sluta läsa här.

En annan chef som jag inte har träffat höll i mötet, en mycket bra möte och hon verkade vara en kanonchef.
Bl.a tog hon upp den frivilla läkarundersökningen som vi nattarbetare erbjuds med olika årsintervaller.
Nu citerar jag: "Är man under 40 så blir man kallad varannat år och är man över 40 så erbjuds man kontroll varje år, men det finns ju ingen härinne som är över 40!"

Joråsatte, undertecknad är under 40, kan ju i och för sig bero på mina sportiga kläder och jag hade på mig eller så såg hon dåligt.
Kul var det, tycker jag.

Nu börjar andra halvlek, go Sverige!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar