18 maj 2012

Övning ger färdighet

Har nyss tokröstat på Anton i Let´s Dance och såklart så gick han vidare!
Han är grym och jag är lite kär i honom.
Tänkte visa er lite bilder på vad jag sysslat med i dag, denna fredag med soligt och varmt väder.
När Rolf kom hem klockan 15.30 hade jag precis klivit upp.

Vi bestämde att det var hög tid att börja öva på att vara charterturister.


Sagt och gjort! Första punkten: Dricka vitt vin i solen med fabulös utsikt.
Gick sådär med utsikten, men våran vildvuxna naturtomt fick duga.
Annars funkade det jättebra, jag kände mig säker här. Detta har jag gjort förr!
Dricka vin alltså......


Sen kom min storebror i nån ful bil. Rolf verkar leta efter nåt! Kan det vara teaterbiljetterna eller leverpastejen? Eller kanske rent av hörapparaten?


Sen var det dags för punkt 2: Gott och grillat! Vi slängde på en köttsvans på grillen. Gott!


Punkt 3: Slöprata med andra turister, Owe fick vara med i detta viktiga övningsmoment.
Vi frågade honom om det man brukar kallprata om: Har du varit här förut? Var kommer du ifrån? När åker ni hem då? m.m. Owe svarade JA på alla frågor!


Fast han åkte inte hem på direkten, stod och hängde i den fejkade baren länge.....alldeles för länge.
   


Grill-Pedro hanterar köttsvansen varsamt.


Jag älskar skyltar! Denna är min favorit, en plåtskylt som brorsan köpte i USA för många år sen.


En bättre charterresemiddag som innehåller allt.
Vitt vin, grillat kött, ugnsrostade grönsaker och potatis (kanske inte är så vanligt), fönsterbord och en tovig strykarkatt längs benen. Som tur var kom det ingen servitris i greköppning och ville ha betalt för middagen. Den hade jag redan betalat för på Willys i måndags!
Tror vi känner oss säkra nu inför resan!


1 kommentar:

  1. Jag tycker det här är sjukt kul. Lätt topp fem på dina inlägg! Har läst det typ tio ggr!

    SvaraRadera