24 maj 2012



Hej min vänner!
Ni blir fler och fler......det är kul!
Har inte så mycket att komma med idag. Dagen har varit lugn och innehållslös i Pettssonska.
En ren slappardag, såna gillar jag!
Micke kom på besök på eftermiddagen, han skulle leka med Jogge senare och hade tråkigt.
Han hängde i soffan och höll Gustav sällskap medans jag stack i väg på mitt hemliga uppdrag.
 Hemma igen vid 17.00-tiden.

Då var redan Erika här och så kom Jogge och Emilie också. Var lite som en fritidsgård där jag agerade fritidsgårdpersonal. Ibland tycker jag vi borde kalla det Pettssonska Bed and Breakfast, man vet aldrig hur många som ska sova eller äta i det här huset.
Eller som Erika tyckte, ett hem för vilsna själar. 
Jag brassade kycklingwok och ris till alla vilsna själar. Vi åt ute i solen och stämningen var hög som alltid.
Tyvärr missade Rolf hela härligheten, han har mycket nu på jobbet som måste bli klart innan han stämplar ut på fredag.

Sen stack Micke och Jogge iväg, dom skulle spela fotboll. Emilie och jag planerade en PW men drabbades av oförutsedd, akut trötthet så vi hoppade det!
Har aldrig hänt! Istället myste vi med Erika som fick ta rollen som barista och vi drack kaffe och åt mandariner.

Nu är jag i chock! Slötittar på semifinalen i ESC, men vad är det för stolleprov?
För det första...programledarna! Jag skäms, sitter med skämskudden framför ansiktet.
Och bidragen? Pinsamt dålig och helt värdelöst!
Jag är glad att jag jobbar på lördag då finalen är! För mig räcker det med svenska uttagningen, den gillar jag bäst!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar