14 maj 2012


Allt går att köpa!
Billigt var det också!


Har jag känt mig halvrisig idag. Helt plötsligt på eftermiddagen så började jag frysa, få ont i lederna och dessutom mådde jag illa.
Allvarligt läge, med andra ord. Men sen så ordnade det upp sig....lite.
 Jag tog en Ipren, la mig i soffan, tittade på Project Runaway och tyckte synd om mig själv.
 Gustav vakade vid sin sjuka matte...

Sjukdomen gick snabbt över, och det var dags att sätta igång med middagsbestyren. Idag något som jag gillar, hemlagat potatismos a´la Rolf. 
Han är en jäkel på potatismos, fast jag förbereder såklart och skalar potatisen fint och kokar den innan i mindre bitar. Sen får han stampa, krydda och vispa.
Skulle kunnat äta upp hela karotten. Vi stekte lite Hot Dogs till och åt varsitt rejält broccoliträd.
Tänk att sån enkel mat oftast är godast?

Men det blev en del PP, duoval på potatisen är 7 och sen mofflade jag i mig 3 (!?) korvar som resulterade i 9 PP. 
Dyr middag som gjorde att jag inte har råd med kvällsfika, men det gör inget. Potatismoset ligger fortfarande som ett lock i lilla magen.
Är tvärmätt!


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar