1 maj 2012

Hej Maj!




 Nattens arbete  kan sammanfattas med tre ord: Lugnt, tyst och mörkt. Gillar dom orden.
I morse när jag satt och väntade på den försenade morgonpersonalen hade jag tv´n på. På fyran visades Pippi på rymmen. En utav mina favorittanter satt bredvid mig och jag frågade henne:
Pippi Långstrump känner du väl igen?
 Hon svarade rappt: Jaaaaadå, jag känner till och med hennes bror!


 Gustav har upptäckt att han kan sova i sin transportväska som jag har ställt fram åt honom på altanen. Det var ju liksom tanken när jag gjorde iordning hans lilla boplats i vintras. Ett gömställe att ta till ifall röda kattjäveln eller någon annan elaking kommer och jiddrar med honom.
Idag har han legat där hela dagen och myst.


Snart dags att ge sig av igen. Hoppas verkligen att den här natten blir en reprisnatt på föregående.
Fast jag känner mig utvilad och pigg. Sov ända till 15.30. Trodde först inte jag skulle kunna somna eftersom jag tog till reservbränslet och gick på powerwalk när jag var som tröttast.
Men det funkade bra, ska göra samma sak i morgon. Fast då får jag gå själv, min PW-kompis jobbar i morgon. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar