10 maj 2012

Jag har Per i osten!



Herregud vart tog den här dagen vägen? Fortsätter det i den här farten är det jul snart igen.
Fick ett trevligt lite långväga fikabesök på eftermiddagen, vi fikade och pratade. Det trista är det vi pratade om, en mardrömshändelse som man inte önskar sin värste ovän.
I sådana här händelser visar det verkligen vilka som är ens vänner, knappt några, väldigt lätträknade. Jag talar av erfarenhet även här!
Tänker mycket på det här och önskar jag kunde göra något.

Maken jobbade över idag, han måste få klart sina smidesprojekt i lägenheterna. Tanken var att båthuset skulle rivas ikväll. Men såklart började det regna och det funkar inte då. Vårt båthus är stort och tungt, Vi satt ju obehindrat 65 schlagerklädda finingar i det på min 50-årsfest.
 Regnet gör det ännu mera svårhanterligt.
I morgon är han ledig och hoppas på en regnfri dag och många som hjälper till. Det måste vara minst tre stycken starka karlar för att få ner det. Just nu är det bara två.....någon frivillig?

Jag har anhållit om ledighet från detta karlgöra, ska ju fredagshandla med lilla mor.

Har tillsammans med två av mina trognaste läsare och diverse googlande satt diagnos på mina onda underben. Det är benhinneinflammation, periostit på latin.





Allt stämmer när jag läser om denna åkomma.
Ska vila mig  eller byta träningsform till cykla eller simma.
Cykel i morgon då, simning vägrar jag. Det är för kallt i vattnet. Vet faktiskt inte ens om isen har smält i Lejondalssjön ännu.
Blir i sådan fall 1000 meter svansim, ni vet så där tanterna simmar för att inte blöta ner håret.




 Periostit är ett tecken på överansträngning och kanske dåliga skor (men det har jag inte)
Tror på det första, överansträngning. Skenade som en galning hela förra veckan, varje dag nästan.
Och vad blev utdelningen?
Inte någon viktnedgång i alla fall utan en förbannade ond benhinneinflammation.
Man tackar! Ytterligare en nitlott till samlingen.

Till sist, Let´s Dance eller Lett Daaaaans som min mor säger.
Anton! Anton! Tror jag är lite kär i Anton! Hur söt får man vara egentligen?
Upptäckte att finalen är samma vecka som vi är i Grekland, spelar ingen roll jag får titta på TV4 play när jag kommer hem.
Men ett sms om vem som vann vill jag gärna ha, ni får gärna rösta på honom i finalen från mig också. För det är klart han kommer vara i final, Hysénpojken!

Snart dags att sova, fast jag är inte det minsta trött i kväll.
I morgon önskar jag mig tre saker:
  • Sol
  • Glad mor
  • Att alla mina vänner mår bra!

2 kommentarer:

  1. Du har det körigt önskar dig en bra fredag....Lotta

    SvaraRadera
  2. Hoppas ni hade ett trevligt fikabesök trots det tråkiga ämnet! Jag skickar mina varmaste kramar o tankar iaf!!
    /mia

    SvaraRadera