23 maj 2012

Härliga kommentarer!

















Är ni så smarta eller är det så att ingen undrar över vad mina 19 cm betyder?
Har inte mätt med tumstock i fall någon trodde det, utan måttband.
Såklart tjatar jag om mitt drastiskt minskade midjemått. Fattar ni!  Nästan 2 dm!
Slutsnackat om detta!

Måste dra lite härliga kommentarer från mina och Mias juveler på Flottis:

"Du som är en sån omtänksam och empatisk person, borde du inte börja jobba med människor?"
(Sagt av en rar tant till Mia)

"Vad är där för jävla unge då?"
Det är våran nya lilla Prinsessa som ska döpas idag, sa jag.
"Jaha, vad ska hon heta då?"
Hon ska heta Estelle.
"Vad är det för jävla namn?"

Sen gick hon i väg och var borta i högst fem minuter, kom tillbaka och det handlade fortfarande om Estelle på TV.

"Nämen! Vad är det där för liten gullunge då?"
Det är våran nya lilla Prinsessa som ska döpas idag, sa jag igen.
"Vad ska hon heta då?"
Hon ska heta Estelle
"Nämen, jiiiiisuss vilket vackert namn!"

Svänger snabbt i speedway......!


"Var är den där rara pojken som jobbar här på nätterna?"
Han är ledig när jag jobbar och är här när jag är ledig, sa Mia.
"Borde inte du ta och jobba lite mindre?!" 


"Men herregud vad hon skriker den där skatan!"
Om Albaniens bidrag till ESC

"Ja, sjunga kunde hon inte i alla fall inte, fanns det verkligen ingen annan som kunde skrika åtminstone lite bättre?"


"Vad jobbar du med då?"
Jag jobbar här på nätterna, ser till att alla ni har det bra och är trygga som bor här.
"Vad är det för jävla jobb?"
"Du sitter ju bara på ditt feta arsle hela nätterna. När jag jobbade blev man både svettig och trött!"
"Vem har anställt dig egentligen? Var inte så intelligent kanske"!

 "Hur länge har du varit pensionär då"
Ytterligare en härlig fråga till Mia!

"Skulle jag kunna få lite att äta? En smörgås eller två!"
Javisst, jag fixar det!
"Jag är så hungrig, har ju inte fått något att äta på fem veckor!"

"Tack snälla för dom goda korvmackorna!"
Jag dukade upp Skogaholmslimpmackor med ost på.

Ja, man får höra mycket roligt om nätterna. Tyvärr glömmer man hälften.
Men att jobba på en klassad demensenhet tar på krafterna. Inte fysiskt eftersom jag mestadels sitter på "mitt feta arsle" hela nätterna men psykiskt?!
Tålamod måste man ha i storformat när allt tjatas om och om igen. 
Men jag gillar det! Och jag har tålamod så det räcker i alla fall än så länge.




2 kommentarer:

  1. Haha, det är ju fantastiskt! (I alla fall att läsa om..)
    Men du får allt ta och tala om för din man att Raggsockor inte är okej i Maj! ;)

    SvaraRadera
  2. Det måste ju vara dina cm du tappat från midjan !! beach 2012 i grekland ha en toppen semester

    SvaraRadera