7 maj 2012

Emil och pippimat



Snart dags att ta höger i rondellen och hämta Johanna på Finnstastigen. Hon jobbar nästan samma nätter som jag och då såklart så får hon åka bil med mej eller Mia.
 Jobbar hästpasset denna vecka, fem nätter. Jag är ledig bara onsdag och torsdag.
Så då vet ni vad jag kommer syssla med på dagarna, sova såklart. Flaggar redan nu för dålig närvaro hos undertecknad.

Idag har jag inte gjort så mycket mer än att storhandlat veckans middagar.
Det blir en pastadag, en pippidag, en pajdag, en korvdag och en laxdag.
Hello kostcirkeln!
Idag bjöd jag mina raraste på den numera vida kända tortillalasagnen. Jag har sagt det förut och jag säger det igen, testa den!


Undrar ni över receptet så har jag lagt ut det tidigare.

Efter maten började jag känna mig lite halvmatt, jag frös och kände mig orkeslös.
Inte bara ett utav mina knep för att få slippa disk och undanröjning utan jag kände mig lite halvracklig på riktigt.
Men efter intag av den intelligenta värktabletten och lite vila så känns det bättre. Har varken tid eller råd att vara sjuk något mer.

Sist men inte minst en fin bild på Bålstas sötaste kille!
Emil fyller 1 år idag och jag vill självklart fira detta underverk med en bild i bloggen.

GRATTIS EMIL

Sorry, pappa Patrik, men jag hade ingen bild på bara Emil. Hoppas nu att Emil har fått massor med fina paket på sin första födelsedag!

Nu ska jag packa jobbväskan och mumma till mig lite.
Ha en trevlig kväll och heja Sverige. VM-hockeymatch mot Danmark i kväll!





  
 
 
 
 






 
 
 




1 kommentar:

  1. Tack Ewa P, jag älskar att vara med i bloggar:) puss puss

    SvaraRadera