27 maj 2012

Grattis Sverige!



Gick ju bra det där!
 Var aldrig orolig, med startnummer 17 kunde det bara gå på ett sätt.
"Lita på morsan!" messade jag till svar till Emilie när hon var lite lätt orolig under omröstningen.


Kul för Sverige! Klockrent den bästa låten i hela ESC. Men som sagt jag är inget fan av denna "stora" tävling. Tar alldeles för lång tid, låtarna är ett skämt och programledarna ännu värre.
Det var bättre förr, när tävlingen var i mindre skala.
Blir inget besök för mig i Friends Arena om ett år. 

Jag ser mycket hellre fram emot den svenska finalen, som nästa år flyttar ut från Globen till just Friends Arena.
Den är mycket roligare, tar kortare tid och man behöver bara reta upp sig på ett fåtal låtar.

Tittade ikväll endast på Loreens framträdande och delar av omröstningen.  Jag hade ett jobb att sköta och det var lite rörigt på Viggen under kvällen.


Nu över till något annat!

Vi hade en liten trevlig familjemiddag i Pettssonska i kväll. Vi räknade med att vara sex totalt men såklart i detta vandrarhem så rasslade det till och det kom två till, Micke och min bror Owe.
Hur var det nu Erika sa.....ett hem för vilsna själar.
Maten räckte såklart till alla och mormor var glad och på ett bra humör.

Erika tog lite sköna bilder på sällskapet. Inte en endaste bild på mormor, hon avböjde vänligt men bestämt att vara med. Och sånt får man respektera.....kanske.


 Nakenkatten! Hyenan! Hängbukssvinet! Pudeln! Kärt barn har många namn. Själv kallar jag honom för Gustav! Fast ibland även för mammas lilla kantarellstuvning.....


Storebror är väldigt långhårig OCH gråhårig!


 Han verkar närsynt också.......


 Mattes knä är Gustavs favoritknä


 Mamma är bäst - ingen protest!


 Så gör man väl ändå inte Rolf!?


Micke påminner lite om Jesus, tycker jag.


 Aldrig normal någonstans!


 Finaste Emilie!


 Rolf funderar.......ska jag dricka vin eller öl till flygplansmaten på måndag?!


 Lilla fina Jogge har hela matbordet i sina brillor....


Världens finaste Erika!


Jag fick en present av mina fina barn! Dom tyckte jag skulle ha något att läsa på semestern och hade därför köpt denna bok. Ni vet jag tillhör ju dom i Sverige som faktiskt gillar Carola.
Jag gillar henne när hon sjunger, inte när hon pratar.
Den här boken har hon dock inte skrivit själv utan det är två journalister som skrivit om henne.
Spännande!
Tack snälla barn!


Oj! Såg utav en händelse på Aftonbladet nu att Norge kom SIST i ESC.......dom skrapade ihop hrmpfffff   7 poäng!
Hur många tolvor var det Loreen fick? Räknade någon? 16 kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar