7 maj 2012

Zumba och platåer



Godmorgon måndag!
Måndag, min favoritdag, alla kategorier och då ljuger jag inte ens.

Vad hände i helgen då? Ja, det mesta har jag redan redovisat för er men söndagens begivenheter kommer här.

Efter min powerwalk i kolossalformat så hände inte så mycket mera. Rolf höll sig mest utomhus eller i garaget medans Emilie och jag mest slappade i soffan med våra bästa kompisar i knät.
Senare kom Erika. Hon hade varit söder om stan på kosläpp. Glada kossor som skuttade ut på grönbete efter hela vintern inomhus i ladugården.  Ladugården? Lagården?

Jag fick hjälp att äntligen uppgradera min Iphone, det var nervöst och tog väldigt lång tid.
Över två timmar. Dessa två timmar hade jag alltså ingen som helst kontakt med omvärlden.
Telefonen kopplad till datorn....i två timmar = mardröm!

Jag läste faktiskt en bok under tiden....guldstjärna!
Efter uppgraderingen blev telefonen helt annorlunda. Helt plötsligt funkade inte vare sig Spotify eller Facebook. En del bilder försvann. Men efter lite mäckelimäck så vart ordningen återställd, som tur var.
Emilie tyckte att jag hade en väldigt oordning på alla appar så hon städade och satte in alla i olika mappar. Tack för vänligheten!

Sen for Emilie och Jogge i väg till Jakobsberg för att köra Ferrari och vi roddade middag under tiden.
Grillat förstås, det är nästan det enda vi äter på helgerna under denna årstid.

Jordgubbar till efterrätt och sen var man mätt som ett troll.

När alla barnen åkt hem så var det bara jag och lille Rolf kvar, han var trött och somnade tidigt.
Jag var också trött tydligen, somnade i soffan och vaknade 22.30!
Innan jag bytte soffan mot sängen så var jag tvungen att äta upp mina kvarvarande PP-dos.
Lite te och smörgåsrån sen var det kontot nollställt som det måste vara innan en ny dag.

Idag är jag lite sur. Har nog klivit på den berömda platån. Vilket innebär att vågjäveln inte rör sig ett dugg!
Frustrerande eftersom jag denna vecka som vanligt varit extremt noggrann. Ätit exakt vad jag ska, festat lite i lördags men helt inom ramarna, PW som en jävla dåre i över 6 timmar totalt. Och vad visar vågen, inte ett piss.
Bara att bryta ihop och komma igen som Per Elofsson sa en gång!

I morse var jag ut på lilla svängen. Benen gör ont och känns tunga, så det blev "bara" 5,5 km idag.
Vill testa Zumba, skulle tittat på Gekås men glömde totalt bort det. Finns massor på youtubeklipp men jag hittar ingen som är direkt ett pass, jag skulle vilja ha en dvd och köra hemma i min ensamhet framför TV´n.
Lindah är snäll, jag ska få låna hennes dvd när dom kommer till Sverige nästa vecka. Jag längtar, ska bli kul att testa. Känner på mig att det är något för mig!

 Dags att göra nytta, skriva veckomatsedel och inköpslista.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar