16 maj 2012

Bodils minicirkus nästa?!



Godmorgon fredag.....? Sorry, jag menar onsdag såklart. Fast varför känns det som fredag idag?
Känner mig oförskämt pigg. Har börjat blivit trött på kvällarna när jag är ledig. Så redan 23.00  låg jag i sängen tillsammans med två snarkande sötnosar. Fick på nåder ca 30 % av mitt täcke.......resten var upptaget av katt, modell trött!

Sov ända till 9.30 med såklart diverse avbrott som vanligt under natten. Sätta på vattenkranen till  törstig kisse, titta på när måttligt törstig kisse kanske dricker, öppna/stänga ytterdörren, visa var matskålen är placerad och till sist hålla kissen sällskap när han äter klockan 03.15.
Den här katten ÄR bortskämd! Sa till Rolf i går att det var fasen så mycket enklare att ha småbarn!

Har precis röjt lite i garderoben igen, min favoritsyssla numera!
Efter att ha suttit fast som berg på denna välkända platå, så har jag helt plötsligt ramlat ner!
 Underbar känsla! Märkte det i går morse när jag gick upp.
Vägde mig och blev glad.  Likadan känsla i morse. Vägde mig och blev glad. Har tappat 2,5 kg sista veckan.
Tack, det var verkligen på tiden!
Men lång resa kvar till slutmålet, minst 15 kg till! Jag skriver inte att det är bara att kämpa på...för det är det inte! Jag kämpar inte, utan äter precis som vanligt och försakar inte ett baronickel!

Lite bilder från gårdagen. Gustav och jag leker på gräsmattan, som för övrigt måste klippas!
Jag kastar råttan, han hoppar, jag hämtar råttan, kastar, han hoppar, jag hämtar råttan, kastar o.s.v.
Jag får alltså motion genom att gå fram och tillbaka och hämta råttan. Inte som en hund som hämtar leksaken och lämnar till matte.

Skulle försöka fotografera honom i själva hoppet! Lyckades en gång, det ser ut som han flyger!
Ska prova senare när Erika är här så man får bild tagen framifrån istället.
Det är omöjligt att göra själv, det var svårt ändå att försöka hålla kameran still och trycka av samtidigt. Men jag lyckades ganska bra tycker jag.


Flygande Katten! Svansen spikrak!


Katt i oansad och vanvårdad trädgård!


Gustav gömmer i det höga gräset! 



Måste till Willys igen, missade att både ris och Bregott var näst intill slut. Orutinerat! Men först en skvätt kaffe eller två.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar