15 maj 2012

Herr och fru Svan



Tjolahejsan alla vänner!

Haft fullt upp idag, skoja. Inte så mycket att göra men lite prat i telefon, surfning och cykelmotion har jag hunnit med.
Ville verkligen powerwalka men hindrade mig i sista stunden, jag har forfarande ont i benhinnorna och vila ett tag till är nog bäst.
Jag hoppade på silverblixten istället, cyklade i motvind rakt fram som en dåre sen vände jag.
 Blev 5,5 km. Inte så mycket att hurra för, men bättre än inget. Fast det kändes i alla fall i benen OCH knäna. Typiskt!

I helgen var jag orolig för Herr och Fru Svan som bor i vår lilla töntiga damm vid brandstationen.
Fru Svan har legat exakt likadant på en liten grästuva varje morgon jag åkt hem från jobbet.
 Hon är säkert död....tänkte jag. Stackars Herr Svan som måste simma omkring där alldeles ensam och förkrossad av sorg.

Jag cyklade dit och parkerade silverblixten, traskade en bit genom spenaten för att konstatera statusen på den döende svanen.
Den levde! Fick berättat för mig senare av en mer kunnig på djur att den häckar.
Vad gulligt, mamman häckar!
Precis som jag gör oftast, häckar.....

Då kan jag alltså sluta att oroa mig. 
Nu tänkte jag äntligen bädda. Gustav är som den värsta tonåringen med tonårsfasonen, han har sovit ända till nu i min säng!
Går inte att bädda då, bäst att passa på nu medans han gick ut för att kolla ägorna.

 


 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar