18 maj 2012

Morgonaktivitet med djurinslag

Godmorgon alla glada fredagsfirare!
Efter nattens arbete var jag med all rätt såklart trött och längtade efter sängen.
Men Emilie och jag hade dagen innan bestämt att vi skulle powerwalka en ordentlig sträcka innan jag föll in i djupsömn.
Flickebarnet satt redo med springskorna på och väntade på sin urvattnade lilla mamma.


 Vi tog rundan runt Lejondal- Stallet- Hemåt.
En nätt liten sträcka på 8,5 kilometer. Av benhinnorna kändes nada! = Glad Ewa!
Vi mötte på ett vandrande maskeradlämmeltåg utmed gångvägen.
Minst 20 personer i skojtkläder med flaggor, reflexvästar, hattar, vandringsstavar, knästrumpor med tofsar och annat jönseri hejade glatt på oss och frågade åt vilket håll Stockholm låg.
Tror dom hade gått långt, alla pratade dalmål.




Vid stallet så stannade vi upp lite så Emilie fick klappa hästen. Det gillade hon, fast jag tyckte hästen såg lite väl skeptisk ut.
Undertecknad som är livrädd för levande djur större än katter höll sig på behörigt avstånd.

Efter nästan 1,5 timme var vi hemma igen. Jag sitter nu nyduschad och nyäten och ska strax sova.
Är trött nu, kanske inte så konstigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar