24 maj 2012

S.E.M.E.S.T.E.R inom kort



Fick ett sms för en stund sen från Emilie:  Varför bloggar du inte?
Ja, det kan man fråga sig,  det är till att och vara efterlängtad! Eller så har hon bara trist på jobbet.
Sanningen är den att jag somnade om......Gick upp tidigt i morse, redan 07.00 var jag på plats i köket.
Sånt brukar straffa sig, inget undantag denna gång. Somnade i soffan med rostmackan i handen...nästan.
Vaknade med dregel i mungipan och frusna fötter en stund senare....en lång stund senare!

Fast det gör inget! Jag bestämmer om mig själv och sover därmed också när jag vill!

Nu har jag varit till Willys och köpt lite grönsaker. Idag kommer alla hem, samtidigt.
Vi ska äta kycklingwok och ris.
 Men först har jag/vi ett litet ärende i Kungsängen klockan 16.00. Sen plattan i mattan hem och dra i gång woken.
Börjar dra i hop sig nu mot en veckas ledighet i solen. Solen skiner ju iofs här med och jag hatar när folk måste bry sig och rapa fram: "Varför åker ni utomlands nu när det är så varmt och soligt på hemmaplan?"
Så jäkla enkelt svar: SEMESTER! Jag slipper handla, bädda, diska, städa, tvätta, plocka, jobba, laga mat, fundera vad vi ska laga för mat, köra bil, tanka, glo på tv m.m.m.m.
Bara koppla av och bli serverad allt! Kallas SEMESTER!

Nu ska jag äta lunch, blir en hallonsmoothie! 

Fridens liljor!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar