8 maj 2012

Blomkål, broccoli och nytt batteri



Tjolahejsan alla vänner!

Först dagen sovrapport, jag vet att ni väntar!
 Sovit obehindrat och utan öronproppar mellan 8.00 och 14.30. Pling!
Vaknade av en urladdad Iphone som pockade på ström.

Jag är bra på att sova!

När jag gick upp så var jag kaffesugen som alltid, två big cup modell strong tryckte jag på på kaffemaskinen. Jag älskar min kaffemaskin. Vid eventuell eldsvåda i Pettssonska så är det denna maskin jag bär med mig ut först. Garanterat! Såklart Gustav först, men han är ingen maskin.

Vidare har jag hängt med Emilie, sjuklingen. En uttråkad sjukling som ska jobba i morgon.
Jag har dessutom inventerat min obefintliga walk-in-closet på kläder.
Har ju för 17 ingenting att sätta på mig eller packa resväskan med inför Greklandsresan.
Bikini ska vi inte ens prata om, funderar på om en burka finns att tillgå i någon av affärerna.
En tur till någon klädaffär är ett måste snarast!

Väntar nu på maken och jag väntar på bilen. Stora bilen har varit på verkstaden hela dagen. Han är sjuk och behöver dessutom servas.
Hoppas han är frisk nu och hoppas att det fortfarande finns pengar på kontot efter att han löst ur honom från bilhospitalet. Jag hatar att lägga pengar på trasiga bilar...

Medans jag väntar har jag stampat ihop lite blomkål och broccolimos. Till denna gasbildande maträtt steker jag korv, grillkorv a´la Viktväktarna med endast 2 PP per vurre.
Kommer på detta sätt ha en del PP att smaska i mig på jobbet i kväll.
Ska åka tidigare idag. Vi ska ha det första nattmötet genom tiderna på Sveriges finaste äldreboende. Ska bli kul att se dom andra lallarna och vad dom är för filurer. Blir det flipp eller flopp?
Det får ni veta i morgon.

Heippa!





Cathrine: Jag har faktiskt tänkt att komma förbi när jag ändå är ute och skenar där längs cykelvägen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar