14 maj 2012

Onsdagsklippet!



Så var det äntligen måndag igen och ni vet att måndagar är min favoritdag!
Blev inte så mycket väsen från mig i går, sov mest hela dagen och sen var jag lite lätt grinig på eftermiddagen.
Blev gladare när alla mina barn och pojkvän kom hem, det blev så mycket roligare då.

Emilie och Jogge var på 1-årskalas i Bålsta hos lilla söta Emil. Dom hade fått fika i kolossalformat, när mamma Reneé ställer till med kalas så snålas det inte på kalorierna.
Lilla födelsedagsbarnet hade i alla fall blivit glad för presenterna. Jag hade också skickat med två små paket till honom.  Ett med batterier och väldigt mycket ljud....haha!
Hoppas batterierna håller länge.

Min finaste lilla hallonmaräng Erika hämtade jag från pendeltåget eftersom det nästan alltid är försenat och då går det inga bussar upp till oss här.
SL = Sen Leverans!

I går var det maken som styrde middag, grillat igen! Kan faktiskt redan nu känna mig lite mätt på grillat. Klart det är gott, men herregud vi ska äta det hela långa sommaren och sommaren har inte ens börjat!
Micke kom också och såklart fick även han äta sig mätt. Här finns det alltid mat, så det räcker till alla.
Annars får man dela broderligt!
Kul att Micke valde bort pappa Kalles erbjudande om havregrynsgröt till söndagsmiddag hemma i Vällingby.
Bra byte, räkförrätt och grillat mot gröt.

Emilie gjorde även sin goda hemlagade bearnaisesås som dagen innan. Denna gången blev den om möjligt ännu godare och det väntade dramat med spruckna såser kom av sig. Det höll ihop finfint denna gång?!
Gott och väldigt onyttigt, smör var huvudingrediensen....mycket smör. Dubbel sats, 300 gram.
Jag snodde åt mig 2 msk ljuvlig sås.....fast helt okej för mitt PP-konto. Inom ramarna, som alltid!


 Efter brakmiddagen så drack vi kaffe och läste veckans reklamskörd. Rolf imponerades starkt av Onsdagsklippet på Lidl, en brandsläckare för endast 249:-.


Väldigt intressant eller också väldigt närsynt? Kan vara väldigt ovillig att vara med på bild också?

Sen var det dags att tänka på refrängen, Erika fick skjuts av Micke hem.. Dom bor ju nästan på samma ställe. Jag packade ihop mina pinaler för att åka till jobbet och Jogge, Emilie och pappa Rolf tror jag sjönk ner i soffan för lite söndagszappande.

Ja, där har ni min söndag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar