12 maj 2012

Raggsockor på tork!



Godeftermiddag i slott och kojor!
Ja, vad ska man säga om denna lördag så? Har inte märkt så mycket av den än faktiskt, har sovit gott och länge.
Nu sitter jag och beundrar mina små söta inneboende på övervåningen som styr middagen idag.
Vi kommer få avnjuta grillade kycklingfiléer, grillade champinjoner, ugnsrostade rotgrönsaker, sallad och hemlagad bearnaisesås.
Slinker ner, tror jag.

Nattens arbete då? Lugnt som vanligt. Alla mina söta tanter satt uppe igår kväll.
Vi fikade och tittade på TV, urmysigt. Vid 22-23 hade alla försvunnit in till sina rum för skön nattsömn.
 Vi har nu på natten fått lite ansvarsområden. Bl.a ska vi städa expeditionen och dom boendes hjälpmedel. Detta ska göras någongång under helgen. Känns bra, jag började lite i natt med expeditionen, det är ju inte direkt så där jätteskitigt.
Damma lite här, flytta grejer lite här och sen svabba av golvet.
 I natt tror jag att jag ska baka något om det är lika lugnt, få se vad jag hittar på.

Måste visa Rolfs hemstickade raggsockor han fått av min mamma. Han gillar dom skarpt och igår tvättade han dom....och hängde upp dom på en galge!


Tycker jag ser lite gulligt ut.

Nu ligger M/S Nari på plats 56 i Ängsholmens Båtsällskap. Allt gick bra med sjösättningen och hon tog inte alls in så mycket vatten i år. Däremot var Rolf sjöblöt, det hade tydligen regnat hela dagen. Surt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar