4 maj 2012

Jag mötte Jesus!



Godmorgon mina vänner!
 I går var jag och maken då alltså på äventyr i stora staden. Lite lätt irriterad var jag när jag åkte för att jag inte hade något att sätta på mig. Mina s.k gå-borts-kläder som jag oftast har även som gå-hem-kläder är alldeles för stora. Glömde skärpet till byxorna också vilket gjorde att jag var tvungen att gå och dra i dom emellanåt för att inta tappa dom. Skit!

Resan gick bra med pendeltåget och jag är lika fascinerad varje gång jag är utanför husets väggar på hur folk beter sig.
I går var det bl.a ett ungt, kärleksfullt par som delade på sina hörlurar till flickebarnets smartphone. Dom sjöng glatt med.....ok så långt men till vilken låt!?  Jo, Svenne Rubins "En gammal amazon"!
Ni vet den med glitter och krom, ratt i bakelit, Californiavit!!!

Förresten har ALLA smartphones nu för tiden???
 95 % av alla på tåget, tunnelbanan och gatorna sitter/går med sina smartphones i ett stadigt grepp.
Helt otroligt! Jag erkänner att jag tillhör dom 95 %en.

Ja, i  alla fall så gick jag till ett ställe som hette Chill i hörnet på Götgatan/Folkungagatan. Där befann sig min man på Afterwork. Ett AW alldeles allena, alla hans kamrater hade hoppat av p.g.a olika anledningar.
Chill låg 20 meter från Göta Lejon så det kändes tryggt och nära. Fick i mig ett glas vitt och maken ett par öl och en clubsandwich.

Kanonplatser på 13:e raden på parkett. Och här blev det drag kan jag lova. Detta är en rockigare variant på Jesus Christ Superstar, bra musik som Rolf headbangade till lite i stillhet.
I den här uppsättningen kom Jesus in i svarta skinnbyxor, vit skjorta med greköppning, solglasögon körd i en kundvagn av Maria Magdalena!
Snygg som fan! Dom tolv lärjungarna var också alla klädda i skinnbyxor förresten.

Hela föreställningen var fantastisk! Ola Salo fullkomligt briljerar! Det var det bästa jag sett utan att överdriva!
I slutet när Jesus blir piskad med 39 piskrapp strax innan korsfästningen så var jag på väg upp på scenen: " NEJ, NU FÅR DET BANNE MIG VARA NOG!  Ola har inte gjort er nåt! Fast sen kom jag på att det var Jesus och inte Ola, så då satt jag kvar.
Bredvid mig satt en kille i 35-årsåldern. Han snyftade under denna hemska scen, hans flickvän gav honom en näsduk.
Fast han kan ju i och för sig varit pollenallergisk också, vad vet jag!
Två timmar och tio minuter senare var det slut, publiken stod upp och slutade aldrig att klappa.
Jesus hade då kommit ner från korset och hade torkat av sig det mesta av blodet.

Sen väntade en språngmarsch a ´la Rolf till tunnelbanan. Herregud vad han skenar den där karln!
Åter i hemmets trygga vrå strax före spöktimmen började.




Ett tips från coachen: Gå och se den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar